Engelsiz Dokuz Eylül Anasayfası İçin Tıklayınız - Ekran Okuyucu Kullanıyorsanız Bu Sayfayı Kullanınız.

Dağlık Alan Yönetimi Farkındalık Toplantı Daveti

Yükleniyor Etkinlikler
  • Bu etkinlik geçti

12 Aralık, 2019 - 00:00 / 23:59 +03

DAĞLIK ALANLARIN SÜRDÜRÜLEBİLİR ETKİN YÖNETİMİ VE TOPLUM 5.0

2019 YILI BASIN ÖZETİ

2002 yılından bu yana her yıl 11 Aralık “Dünya Dağlar Günü” olarak kutlanmaktadır. Dağlık alanların sloganı her zaman “gıda, su ve peyzaj” ile ilişkilendirilmektedir. Bu üç unsurun derin anlamı ve mukavemet sözcüğü ile ilişkisi eko-sistem içinde yer almaktadır. Doğanın kaynak değerlerinin varlığı ile ilgili ekolojik mukavemeti, ayni zamanda toplumların iklim değişiklikleri başta olmak üzere her türlü tehdide karşı mukavemeti anlamına gelmektedir. Dünya artık ülkeleri, sahip olduğu mal ve kaynaklar kadar, bu kaynakları nasıl yönetebildiği yönüyle değerlendirmektedir. Dağ ve Dağlık Alanların Sürdürülebilir Etkin Yönetimi konusu tam da bu noktadan önem taşımaktadır. Dağlık ve kırsal alanlar ayni başlık altında yer alamayacak kadar birbirinden farklıdır. Dağlık Alanlar konusu, Türkiye’de planlama boyutuyla ihmal edilen en önemli konulardandır. Dağ köylüsü resmi dokümanlarda görünür değildir. Çoğu kere orman köylüsü olarak tanımlanmaktadır. Büyükşehir Yönetim alanında, hukuki olarak köyler mahalle haline gelmiş ve dağın fonksiyonları yerleşikleri de dâhil, merkezi ve yerel hizmet etkinliği açısından daha da önemli bir yönetsel yapı kazanmıştır.  

Türkiye’nin %3/4’ ü dağlık alanlardır. Dağ ve dağlık alanlar ile bağlantılı çeşitli konular çok yönlü (yasa dışı yaban hayatı ticareti ve çevresel koruma-kullanma dengesinin bozulması, tarım ürünlerinde stok azalması ve dışa bağımlılık, suyun yönetilememesi vb )  olup,  bozulmanın yarattığı olumsuz sonuçlar, dağlar ve dağlık alanlar konusunu giderek kamuoyunun gündemine artan oranda getirmektedir. Toplum 5.0 çalışmaları bu nedenle de dağ ve dağlık alan yönetimi için özel bir ilgi alanı oluşturmaktadır. Dağ yönetiminin,  orman yönetimi içinde değerlendirilmemesi, disiplinlerarası ve kurumlar arası bir model içinde geliştirilmesi, dağlık alanların sürdürülebilir etkin yönetimi için gereklidir.

 

 

Detaylar

Tarih:
12 Aralık, 2019
Saat:
00:00 / 23:59

« Tüm Etkinlikler

Akademik Birimler

EnstitülerFakültelerYüksekokullarMeslek YüksekokullarıOrtak Zorunlu Dersler Bölümü Koordinatörlükler

Araştırma

ProjelerTeknoloji ve İnovasyonBilimsel Faaliyetler LaboratuvarlarUygulama ve Araştırma Merkezleri

Laboratuvar Yönetim Sistemi için tıklayınız.

Dokuz Eylül Üniversitesi’nin bilimsel ve akademik çalışmaları kapsamında etkin eğitim, öğretim ve araştırma desteği sağlayan gelişmiş laboratuvar altyapısı; Sağlık Bilimlerinden Fen Bilimlerine, Mühendislik Bilimlerinden Denizcilik Eğitimlerine, uygulama ölçekleri bakımından da Fakülteler düzeyinden Meslek Yüksek Okulları ve Araştırma-Uygulama Merkezlerine kadar bünyesinde barındırdığı tüm modern ekipmanlar ve eğitimli/deneyimli teknik personeli sayesinde akademik araştırma ve geliştirme çalışmalarının yanı sıra farklı disiplinlere ilişkin iş sektörlerinin de ihtiyaç duyduğu her alanda uygulama hizmetleri sunmaktadır. Fen ve Mühendislik Bilimlerinde hizmet veren araştırma laboratuvarlarında lisans eğitimlerinin yanı sıra lisansüstü araştırmalar da gerçekleştirilebilmektedir. Mevcut durumda, küresel, ulusal ve Ege Bölgesi özelinde bölgesel olarak ortaya çıkan problemlere ve araştırma önceliklerine hizmet verebilecek şekilde güncel donanım ve yazılım imkanlarına sahip olan bu laboratuvar altyapıları, uygulamalı analizlere ihtiyaç duyan sektör unsurlarının ve ekosistem paydaşlarının talepleri, değişim dinamikleri ve teknolojik ilerlemeler doğrultusunda artmaya devam eden bir hizmet farkındalığı ile güncel uygulama ve araştırma imkanları sunmaya devam etmektedir.

Üniversitemiz Laboratuvar Deney listesi için tıklayınız.

 

Font Boyutunu Değiştir
Kontrast
  • Prof. Dr. Dündar YENER, 1975 yılında Hatay’ın İskenderun ilçesinde doğmuş olup Kahramanmaraş nüfusuna kayıtlıdır. Lisans eğitimini 2001 yılında Selçuk Üniversitesi Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda başarı ile tamamlamıştır. Aynı yıl yüksek lisans programına kaydolmuş ve Araştırma Görevlisi unvanıyla akademik kariyerine başlamıştır. 2010 yılında doktora programından mezun olup, 2015 yılında Fizik Eğitimi alanında Doçent, 2020 yılında ise Profesör unvanını almıştır. Uzun yıllar Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyeliği yapmış, akademik ve idari görevlerde bulunmuştur.

    Özellikle öğretmen yetiştirme, öğrenme–öğretme yaklaşımları, öğrenme stilleri, astronomi eğitimi ve öğretim programları alanlarında önemli akademik çalışmalar gerçekleştirmiştir. Ulusal ve uluslararası düzeyde yayımlanmış çok sayıda makalesi, bildirisi ve kitap bölümü bulunmaktadır. Ayrıca Millî Eğitim Bakanlığı program geliştirme komisyonlarında ve ders kitapları yazım projelerinde görev alarak ulusal eğitim politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmuştur.

    Bilim iletişimine önem veren Prof. Dr. YENER; çok sayıda bilim şenliği, astronomi projesi ve eğitim etkinliği düzenleyerek bilimi geniş kitlelerle buluşturmuş, genç nesillerde bilim sevgisi oluşturulmasına katkı sağlamıştır. Geliştirdiği projeler ve yürüttüğü etkinliklerle toplumda farkındalık yaratan çalışmalara imza atmıştır.

    Sivil toplum alanında da aktif görevler üstlenen Prof. Dr. Dündar YENER, Fen Eğitimi Araştırma Derneği’nde Başkanlık, Bolu Yeşilay Şubesi Başkan Yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. Halen UMAY Derneği Başkanlığı görevini sürdürmekte, SODİMER Yönetim Kurulu Üyesi, ESVİD Derneği Bilim Kurulu Üyesi ve YERKÜRE Derneği İcra Kurulu Üyesi olarak bilim ve eğitim odaklı çalışmalarda da aktif rol almaktadır.

    Evli ve iki çocuk babasıdır.

  • Öğrenci E-Posta

     

    Personel E-Posta

  • Genel Arama