Description of Individual Course Units
|
Offered By |
Social Studies Teacher Education |
Level of Course Unit |
First Cycle Programmes (Bachelor's Degree) |
Course Coordinator |
ASISTANT PROFESSOR ALI TÜRKEL |
Offered to |
Social Studies Teacher Education |
Course Objective |
Give the ability to express himself in writing to and students feel the relationship between written expression and teaching profession. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
||||||||||
|
Mode of Delivery |
Face -to- Face |
Prerequisites and Co-requisites |
None |
Recomended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Recomended or Required Reading |
Mehmet Yardımcı, Yazılı Anlatım Ilkeleri, Ürün Yayınları, Izmir, 2011. Ahmet Haşim. Bize Göre Kültür Bakanlığı Yayınları, 1981. Bülbül, Rıdvan, Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Istanbul, 2000. Çatıkkaş, Ata, Örnekli- Açıklamalı Yazılı ve Sözlü Anlatım Kılavuzu, Alfa Yayınları, Istanbul,2001. Çotuksöken Yusuf, Uygulamalı Türkçe Yazılı ve Sözlü Anlatım, Istanbul, 2010. Günay, D. Dil ve Iletişim , Multilingual Yayınları, Ist.2004. Güzel Yazılar: Hikayeler. Türk Dil Kurumu Yayınları. Kantemir Enise, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Engin Yayınevi. Kaplan Mehmet, Kültür ve Dil. Kavcar Cahit, Oğuzkan Ferhan, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anı Yayıncılık, Ankara. Tanpınar Ahmet Hamdi, Beş Şehir. Yavuz, Yetiş, Birinci- Üniversitede Türk Dili ve Kompoziyon Dersleri, Istanbul, 2001. Yazılı Anlatım, Anadolu Ünv. AÖF Ders Kitabı, Eskişehir.Zülfikar, Yüksek Öğretimde Türkçe Yazım ve Anlatım, Bizim büro, Ankara, 1981. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
Theoretical instruction, cooperative learning methods, question and answer, discussion. |
Assessment Methods |
||||||||||||||||||||||||
|
Further Notes About Assessment Methods |
None |
Assessment Criteria |
To be announced. |
Language of Instruction |
Turkish |
Course Policies and Rules |
To be announced. |
Contact Details for the Lecturer(s) |
ali.turkel@deu.edu.tr |
Office Hours |
Tuesday 10-11 |
Work Placement(s) |
None |
Workload Calculation |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|