DERS ADI

: ARMONİ 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 2009 ARMONİ 3 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Üfleme ve Vurma Çalgılar (Klarinet)
Yaylı Çalgılar (Viyolonsel)
Yaylı Çalgılar (Kontrabas)
Üfleme ve Vurma Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trompet)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trombon)
Piyano (Gitar)
Piyano
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Tuba)
Piyano (Piyano)
Yaylı Çalgılar (Keman)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Korno)
Devlet Konservatuarı
Piyano (Arp)
Yaylı Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Obua)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Fagot)
Yaylı Çalgılar (Viyola)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Vurma Çalgılar)

Dersin Amacı

Barok, klasik ve romantik çağ müziklerinin uygu yapısı, durgu yapısı, bu uygu ve durguların müzik cümlesi içindeki işlevlerinin ve uygu bağlanışlarının kavranması yoluyla , müziğin seslendirilmesinde doğru, bilinçli ve anlamlı bir yoruma varılmasının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kök ve birinci çevirme durumundaki uygularla soprano partisinin çokseslendirebilir.
2   Çeşitli tonlarda, verilen tek sesli bir "Soprano" ezgisinin kök ve birinci çevirme durumundaki uygularla, dört partili olarak çokseslendirebilir;
3   İşleme,geçit, basamak, kaçamak, evme , komşu ses, gecikme, pedal gibi uyguya yabancı sesleri tanımlayabilir
4   Çeşitli tonlarda, verilen çoksesli parçalar içinde uyguların adlarını, durguları ve yabancı sesleri belirleyebilir;
5   Uyguların ikinci çevirmelerini yapabilir;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kök durumu ve birinci çevirme durumundaki uygularla bas partisinin çokseslendirilmesi; Birkaç çalışma; Eski konulara kısa bir değiniş ve tekrar
2 Soprano partisinin kök durumu ve birinci çevirme durumundaki uygularla çokseslendirilmesinde yararlı olabilecek bazı ipuçları: Durgu yerleri; yarım durgu, tam durgu, plagal durgu; Aç6 uygusunun önemi ve sağladığı kolaylıklar; alıştırmalar;
3 Çeşitli tonlarda, verilen soprano partisinin kök ve birinci çevirme durumundaki uygularla çokseslendirilmesi; Prof. S. Akdil- Bu konu ile ilgili çalışma parçaları No 1 ve No 2
4 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 3 ve 4
5 Prof. S.Akdil-Çalışm a parçası No 5 ve 6 (Ödev: No 7)
6 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 8 ve 9 (Ödev No 10)
7 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 11 ve 12
8 Uygu içindeki yabancı sesler; İşleme, geçit, basamak, kaçamak, evme, komşu ses, gecikme, pedal; tanımlar, açıklamalar, örneklerin incelenmesi;
9 Çeşitli tonlarda, verilen çoksesli parçalar içinde uyguların adlarını, durguları ve yabancı sesleri belirleme çalışmaları Prof. S. Akdil- Konu ile ilgili çalışma parçası No 1 ve No 2
10 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 3 ve No 4
11 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 5 ve No 6 (Ödev: No7)
12 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 8 ve No 9 (Ödev: No 10)
13 Kök durumu ve birinci çevirme uygularla soprano partisinin çokseslendirilmesi konusunda birkaç çalışma. Ara sınava hazırlık
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Theodore Dubois: Traité d'Harmonié
Henry Reber : Traité d'Harmonié
Hendrich Challan :100 Bas et Chant Donneé
A.A.Saygun : Temel Müzik Bilgisi
Sayram Akdil : Armoni Notları
Sayram Akdil : Alıştırma ve Çalışma Parçaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1- Konunun özelliklerine göre armoni kurallarının açıklanması ve örneklerin incelenmesi;
2- Derste toplu olarak alıştırma niteliğinde çeşitli tonlarda çözümleme çalışmaları; (Tartışmalı ve araştırmalı)
3- Derste bireysel çalışma: Çeşitli tonlarda, verilen 8-10 ölçülük soprano partisinin kök ve birinci çevirme durumunda uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi, tartışılması;
4- Ödevler: Konular olgunlaştıkça, zaman zaman, sınıfta çalışılanların dışında 8-10 ölçülük yeni parçaların ödev olarak verilmesi; bazan da, sınıftaki çalışmanın zaman yetersizliği yüzünden bitirilememesi durumunda, parçanın ödev olarak bitirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl sonunda bir ara sınav yapılır. Bu sınavda, o güne kadar yapılmış çalışmaların ışığında iki soru sorulur. Birinci soruda, majör veya minör tonda, kök ve birinci çevirme durumundaki uygularla çözümlenmek üzere, daha önce sınıfta çalışılmamış 8-10 ölçülük bir soprano partisi verilir. Çokseslendirilmesi istenen soprano partisi yeni olmakla birlikte, derste işlenmiş olan konuların dışına çıkılmaz. İkinci soruda, içinde yabancı sesler bulunan sekiz ölçülük bir parçanın çözümlenmesi istenir. (Uyguların adları, durgular ve yabancı seslerin belirlenmesi).
Öğrencinin derse ilgisi, katkısı, katılımı, konuları kavrama çabası ve günlük çalışmalarda gösterdiği başarı "Kanaat" notunu, verilen ödevleri zamanında ve eksiksiz yapması ise "Ödev" notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

Dersin Öğrenme Çıktıları'nda belirtilen konuların ne ölçüde kavranıp özümsendiği, değerlendirme kriterini oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sakdil@deu.edu.tr
Cep: 0532 685 5987

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe, saat 13.00-14.00 (Önceden randevu alınarak)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ara sınava hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 2 1 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12111
ÖK.22111
ÖK.32111
ÖK.42111
ÖK.52111