Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Devlet Konservatuarı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT ONUR NURCAN |
Dersi Alan Birimler |
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Klarinet) |
Dersin Amacı |
Barok, klasik ve romantik çağ müziklerinin uygu yapısı, durgu yapısı, bu uygu ve durguların müzik cümlesi içindeki işlevlerinin ve uygu bağlanışlarının kavranması yoluyla , müziğin seslendirilmesinde doğru, bilinçli ve anlamlı bir yoruma varılmasının sağlanması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Theodore Dubois: Traité d'Harmonié |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler: |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yarıyıl sonunda bir ara sınav yapılır. Bu sınavda, o güne kadar yapılmış çalışmaların ışığında iki soru sorulur. Birinci soruda, majör veya minör tonda, kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumunda uygular kullanılarak çokseslendirilmek üzere, daha önce sınıfta çalışılmamış, eksen değişimli ve armoni yürüyüşlü 16-18 ölçülük şifreli bir bas partisi verilir. İkinci soruda , çeşitli tonlarda, tüm çevirmeleriyle Ç7-E bağlanışları sorulur Çokseslendirilmesi istenen bas partileri yeni olmakla birlikte, derste işlenmiş olan konuların dışına çıkılmaz. |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin Öğrenme Çıktıları'nda belirtilen konuların ne ölçüde kavranıp özümsendiği, değerlendirme kriterini oluşturur. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sakdil@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi-Perşembe, saat 13.00-14.00 (Önceden randevu alınarak) |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|