DERS ADI

: ARMONİ 5

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 3009 ARMONİ 5 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Üfleme ve Vurma Çalgılar (Klarinet)
Yaylı Çalgılar (Viyolonsel)
Yaylı Çalgılar (Kontrabas)
Üfleme ve Vurma Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trompet)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trombon)
Piyano (Gitar)
Piyano
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Tuba)
Piyano (Piyano)
Yaylı Çalgılar (Keman)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Korno)
Devlet Konservatuarı
Piyano (Arp)
Yaylı Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Obua)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Fagot)
Yaylı Çalgılar (Viyola)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Vurma Çalgılar)

Dersin Amacı

Barok, klasik ve romantik çağ müziklerinin uygu yapısı, durgu yapısı, bu uygu ve durguların müzik cümlesi içindeki işlevlerinin ve uygu bağlanışlarının kavranması yoluyla , müziğin seslendirilmesinde doğru, bilinçli ve anlamlı bir yoruma varılmasının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eksen değişimi; Eksen değişimine ilişkim çeşitli yollar ve kuralları çözümleyebilir
2   Ortak uygu yoluyla çeşitli tonlarda eksen değişimi yapabilir.
3   Kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygularla, eksen değişimli şifreli bas partisini çokseslendirebilir.
4   Eksen değişimsiz ve eksen değişimli Armoni yürüyüşlerini yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çeşitli tonlarda, verilen şifreli bas veya soprano partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygularla çokseslendirilmesi; Eski konuların hızlı tekrarı
2 Eksen değişimi; Eksen değişimi için çeşitli yollar; kural ve örneklerin incelenmesi, açıklanması;
3 Ortak uygu yolu ile eksen değişimi; alıştırmalar;
4 Çeşitli tonlarda, verilen 16-26 ölçülük eksen değişimli şifreli bas partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; Prof. S.Akdil- Konu ile ilgili çalışma parçaları No 1 ve 2
5 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 3
6 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 4 (Ödev No 5)
7 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 6
8 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 7 (Ödev No 8)
9 Prof. S. Akdil- Çalışma Parçası No 9
10 Armoni yürüyüşü; kural ve örneklerin incelenmesi; Th. Dubois- Konu ile ilgili alıştırma parçaları; No1 (Eksen değişimsiz)
11 Th. Dubois- Alışyırma parçası No2 ve No3(E. değişimsiz) (Ödev:No 4)
12 Th. Dubois- Çalışma parçası No:1 ve No2 (Eksen değişimli)
13 Th. Dubois- Çalışma parçası No21 (E. değişimsiz) No:3 (E. değişimli) Ara sınava hazırlık
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Theodore Dubois: Traité d'Harmonié
Henry Reber : Traité d'Harmonié
Hendrich Challan :100 Bas et Chant Donneé
A.A.Saygun : Temel Müzik Bilgisi
Sayram Akdil : Armoni Notları
Sayram Akdil : Alıştırma ve Çalışma Parçaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1- Konunun özelliklerine göre armoni kurallarının açıklanması ve örneklerin incelenmesi;
2- Derste toplu olarak alıştırma niteliğinde çeşitli tonlarda çözümleme çalışmaları; (Tartışmalı ve araştırmalı)
3- Derste bireysel çalışma: Çeşitli tonlarda, verilen 16-26 ölçülük eksen değişimli şifreli bas partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi, tartışılması;
4- Derste bireysel çalışma: Çeşitli tonlarda, verilen 8-10 ölçülük alıştırma nitelikli , armoni yürüyüşlü şifreli bas partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi, tartışılması;
4- Ödevler: Konular olgunlaştıkça, zaman zaman, sınıfta çalışılanların dışında 8-10 ölçülük veya 16-26 ölçülük parçaların ödev olarak verilmesi; bazan da, sınıftaki çalışmanın zaman yetersizliği yüzünden bitirilememesi durumunda, parçanın ödev olarak bitirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl sonunda bir ara sınav yapılır. Bu sınavda, o güne kadar yapılmış çalışmaların ışığında iki soru sorulur. Birinci soruda, majör veya minör tonda, kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygularla çözümlenmek üzere 16-18 ölçülük eksen değişimli bir şifreli bas partisi verilir. İkinci soruda majör veya minör tonda kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygularla çözümlenmek üzere, alıştırma nitelikli 8-10 ölçülük armoni yürüyüşlü bir bas partisi verilir. Çokseslendirilmesi istenen bas partileri sınıfta çalışılanların dışında olmakla birlikte, derste işlenmiş olan konuların dışına çıkılmaz.
Öğrencinin derse ilgisi, katkısı, katılımı, konuları kavrama çabası ve günlük çalışmalarda gösterdiği başarı "Kanaat" notunu, verilen ödevleri zamanında ve eksiksiz yapması ise "Ödev" notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

Dersin Öğrenme Çıktıları'nda belirtilen konuların ne ölçüde kavranıp özümsendiği, değerlendirme kriterini oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sakdil@deu.edu.tr
Cep: 0532 685 5987

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe, saat 13.00-14.00 (Önceden randevu alınarak)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ara sınava hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 2 1 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13312
ÖK.23312
ÖK.33312
ÖK.43312