DERS ADI

: UYGARLIK TARİHİ 3

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KOD 4007 UYGARLIK TARİHİ 3 ZORUNLU 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SANATÇI ÖĞRETİM ELEMANI SALİH TOKATLI

Dersi Alan Birimler

Piyano
Çalgı Onarımı & Yapımı
Kompozisyon
Devlet Konservatuarı
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trompet)
Üfleme ve Vurma Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Vurma Çalgılar)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Klarinet)
Yaylı Çalgılar (Viyola)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Obua)
Piyano (Gitar)
Piyano (Arp)
Yaylı Çalgılar (Viyolonsel)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Tuba)
Kompozisyon ve Orkestra Şefliği
Yaylı Çalgılar (Kontrabas)
Piyano Onarımı & Yapımı (POY)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Korno)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Fagot)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trombon)
Piyano (Piyano)
Yaylı Çalgılar
Yaylı Çalgılar (Keman)

Dersin Amacı

Tarihsel Süreçte yaşamış toplulukların uygarlık tarihine katkılarının öğrenilmesi, Çıkarımda bulunma ve geleceğe yön verme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygarlık ve kültür kavramlarını açıklayabilir.
2   Uygarlığın temellerini açıklayabilir
3   Toplulukların uygarlıklar arasındaki yerini kavrayabilir
4   Uygarlık tarihindeki önemli gelişmeler ve olayları öğrenebilir
5   Dünya toplumlarının uygarlığa katkılarını öğrenebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaçağ Avrupa Uygarlığı: Feodalite
2 Hristiyanlık İnancının Rolü ve Kilise
3 Kilisenin Kültür Koruyuculuğu
4 Coğrafi Keşifler ve Sonuçları
5 Hümanizm ve Edebiyat
6 Rönesansı Yaratan Hareket ve Sanat
7 Reform Hareketi
8 Burjuvazinin Uyanışı ve Ulus Devletler
9 Aydınlanma Çağı
10 Fransız Devrimi
11 Sanayi Devrim, ve Sonuçları
12 Burjuvazi ve Proveterya Çatışması
13 Sosyalizm
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Davis, James C., Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz: İnsanın Hikayesi , Çev. Barış Bıçakçı, İstanbul, 2009, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Lewis, Bernard, Modern Türkiye nin Doğuşu , Çev. Prof.Dr. Metin Kıratlı, Ankara, 1988, TTK
McNeil, William H. Dünya Tarihi , Çev. A. Serel, Ankara, 2002, İmge Kitapevi
Tanilli, Server, Uygarlık Tarihi , İstanbul , 2004, Adam Yayınları
Tanilli, Server, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası 1-2-3-4 C. , İstanbul, 1998, Say Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanife.keskin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 28

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1531115
ÖK.2531115
ÖK.3531115
ÖK.4531115
ÖK.5531115