DERS ADI

: EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 4

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KOD 4006 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 4 ZORUNLU 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SANATÇI ÖĞRETİM ELEMANI ORHAN MELİH SEL

Dersi Alan Birimler

Piyano
Çalgı Onarımı & Yapımı
Kompozisyon
Devlet Konservatuarı
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trompet)
Üfleme ve Vurma Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Vurma Çalgılar)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Klarinet)
Yaylı Çalgılar (Viyola)
Bale
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Obua)
Piyano (Gitar)
Piyano (Arp)
Yaylı Çalgılar (Viyolonsel)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Tuba)
Kompozisyon ve Orkestra Şefliği
Yaylı Çalgılar (Kontrabas)
Piyano Onarımı & Yapımı (POY)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Korno)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Fagot)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trombon)
Piyano (Piyano)
Yaylı Çalgılar
Yaylı Çalgılar (Keman)
Bale Dansçılığı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Öğrencilere: Eğitim Psikolojisi nde Gelişim VE Gelişim psikolojisi kavramını ve kuramlarını bilmeyi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme Psikolojisi ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2   Öğrenme Kuramlarını söyleyebilir
3   Bir meslek olarak öğretmenlik ve etiğiyle ilgili değerlendirmeler yapabilir.
4   Eğitimde alternatif yaklaşımları anlatabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bruner ve Ausubel. anlamlı ve buluş yoluyla öğrenme
2 Vygostky ve Piaget
3 Beyin Temelli öğrenme ve Aktif Öğrenme
4 Sınıf içi uygulamalar
5 Öğrenilmiş Çaresizlik
6 Öğrenme Stratejileri
7 Ara Sınav
8 Öğrenme Stilleri
9 Performans Kaygısı
10 Sunum
11 Sunum
12 Genel Değerlendirme
13 Ara Sınav
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Eğitim Psikolojisi (Gelişim- Öğrenme- Öğretim) Editör: Binnur Yeşilyaprak 8.Baskı (2010).
Yardımcı kaynaklar:
Sönmez, V. (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş. Anı Yayıncılık. Ankara.
Keskinkılıç, K. (2007). Egitim Bilimlerine Giris. Pegem A Yayıncılık. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, örnek olay etkinlikleri, grup çalışmaları ve konu sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Hadiye KÜÇÜKKARAGÖZ

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Rapor Sunma 2 2 4
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 2 2
Rapor Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 29

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555