DERS ADI

: ARMONİ 6

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 3010 ARMONİ 6 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ONUR NURCAN

Dersi Alan Birimler

Üfleme ve Vurma Çalgılar (Klarinet)
Yaylı Çalgılar (Viyolonsel)
Yaylı Çalgılar (Kontrabas)
Üfleme ve Vurma Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trompet)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Trombon)
Piyano (Gitar)
Piyano
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Tuba)
Piyano (Piyano)
Yaylı Çalgılar (Keman)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Flüt)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Korno)
Devlet Konservatuarı
Piyano (Arp)
Yaylı Çalgılar
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Obua)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Fagot)
Yaylı Çalgılar (Viyola)
Üfleme ve Vurma Çalgılar (Vurma Çalgılar)

Dersin Amacı

Barok, klasik ve romantik çağ müziklerinin uygu yapısı, durgu yapısı, bu uygu ve durguların müzik cümlesi içindeki işlevlerinin ve uygu bağlanışlarının kavranması yoluyla , müziğin seslendirilmesinde doğru, bilinçli ve anlamlı bir yoruma varılmasının sağlanması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Armoni Yürüyüşlerini ayrıntılı bir şekilde açıklayabilir.
2   Daha öncekilere göre daha zor alıştırma parçalarını çokseslendirebilir.
3   Çeşitli tonlarda, eksen değişimli ve armoni yürüyüşlü 16-26 ölçülük şifreli bas partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygularla, dört partili olarak çokseslendirebilir;
4   Çeken yedili ve Çeken dokuzlu uygularının çevirmelerini yapabilir
5   Çeşitli tonlarda, Ç7-E, Ç9-E bağlanışlarını yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Armoni Yürüyüşü; Konunun pekiştirilmesi için daha ayrıntılı açıklamalar ve örneklerin incelenmesi; Th. Dubois-Alıştırma parçaları No 5 No 10
2 Th. Dubois- Alıştırma parçaları No 14 No 18 ( Ödev: S.Akdil- Alıştırma parçası No:1)
3 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 2 ve 3 (Ödev: S.Akdil- Alıştırma parçası No:4)
4 Çeşitli tonlarda, eksen değişimli ve armoni yürüyüşlü 16-26 ölçülük şifreli bas partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumundaki uygularla, dört partili olarak çokseslendirilmesi; Prof.S. Akdil- Çalışma Parçaları; No:1 No:2
5 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 3 No 4
6 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 5 No 6 (Ödev: No 7)
7 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 8
8 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 9 No 10
9 Prof. S.Akdil-Çalışma parçası No 11 No 12
10 Yedili uygular; doğal yedili-yapay yedili; Çeken yedili uygusu; çeken dokuzlu uygusu; bu uyguların çevirmeleri, şifreleri;
11 Çeken yedili uygusunun kök durumu ve çevirmelerinin Eksen uygusuna bağlanışı; kurallar ve örneklerin incelenmesi
12 Çeşitli tonlarda, tüm çevirmeleri ile Ç7-E bağlanşları
13 Çeşitli tonlarda, tüm çevirmeleri ile Ç7-E bağlanşları (Devam)
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Theodore Dubois: Traité d'Harmonié
Henry Reber : Traité d'Harmonié
Hendrich Challan :100 Bas et Chant Donneé
A.A.Saygun : Temel Müzik Bilgisi
Sayram Akdil : Armoni Notları
Sayram Akdil : Alıştırma ve Çalışma Parçaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler:
1- Konunun özelliklerine göre armoni kurallarının açıklanması ve örneklerin incelenmesi;
2- Derste toplu olarak alıştırma niteliğinde çeşitli tonlarda çözümleme çalışmaları; (Tartışmalı ve araştırmalı)
3- Derste bireysel çalışma: Çeşitli tonlarda, konu ile ilgili verilen 8-10 ölçülük alıştırma amaçlı, şifreli bas partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumunda uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi, tartışılması;
4- Derste bireysel çalışma: Çeşitli tonlarda, eksen değişimli ve armoni yürüyüşlü 16-26 ölçülük şifreli bas partisinin kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumunda uygular kullanılarak çokseslendirilmesi; yapılan çalışmaların öğretici tarafından denetlenmesi; ortak sorunların sınıfça toplu olarak incelenmesi, tartışılması;
4- Ödevler: Konular olgunlaştıkça, zaman zaman, sınıfta çalışılanların dışında 8-10 veya 16-26 ölçülük yeni parçaların ödev olarak verilmesi; bazan da, sınıftaki çalışmanın zaman yetersizliği yüzünden bitirilememesi durumunda, parçanın ödev olarak bitirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS
3 BUT Bütünleme
4 BBN BaşarıNotu BUT

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl sonunda bir ara sınav yapılır. Bu sınavda, o güne kadar yapılmış çalışmaların ışığında iki soru sorulur. Birinci soruda, majör veya minör tonda, kök, birinci çevirme ve ikinci çevirme durumunda uygular kullanılarak çokseslendirilmek üzere, daha önce sınıfta çalışılmamış, eksen değişimli ve armoni yürüyüşlü 16-18 ölçülük şifreli bir bas partisi verilir. İkinci soruda , çeşitli tonlarda, tüm çevirmeleriyle Ç7-E bağlanışları sorulur Çokseslendirilmesi istenen bas partileri yeni olmakla birlikte, derste işlenmiş olan konuların dışına çıkılmaz.
Öğrencinin derse ilgisi, katkısı, katılımı, konuları kavrama çabası ve günlük çalışmalarda gösterdiği başarı "Kanaat" notunu, verilen ödevleri zamanında ve eksiksiz yapması ise "Ödev" notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

Dersin Öğrenme Çıktıları'nda belirtilen konuların ne ölçüde kavranıp özümsendiği, değerlendirme kriterini oluşturur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sakdil@deu.edu.tr
Cep: 0532 685 5987

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Perşembe, saat 13.00-14.00 (Önceden randevu alınarak)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Vize sınavına hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 2 1 2
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 60

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13313
ÖK.23313
ÖK.33313
ÖK.43313
ÖK.53313