DERS ADI

: SEÇ. II (FEN BİLGİSİNDE KİMYA ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBÖ 4014 SEÇ. II (FEN BİLGİSİNDE KİMYA ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği(İkinci Öğretim)
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fen eğitiminde kavram ve kavram öğretiminin önemi ortaya koymak, kavram yanılgısının farkındalık oluşturmak, fen ve teknoloji dersinde geçen bazı kimya kavramlarına yönelik kavram yanılgılarının belirlemek ve bu yanılgıların giderilmesine yönelik etkinlikleri geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen Eğitiminde kavramın tanımını yapabilecek, kavram öğretimi ile ilgili teknikleri kullanabilecek ve kavram yanılgısının tanımını açıklayabilecek
2   Kavram yanılgılarını gideren yöntem ve tekniklerine yönelik araştırmaları belirleyebilecek
3   Türkiye de ve Dünya da Fen Eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgılarını istatistiksel verilerle karşılaştırabilecek
4   İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde geçen bazı kimya kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını yapılan araştırmalarla belirleyebilecek
5   İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde geçen bazı kimya kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını gidermeye yönelik ders etkinlikleri geliştirebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen eğitiminde kavram, kavram öğretimi ve kavram yanılgılarına giriş, Fen eğitiminde kavram yanılgılarını giderme yöntemleri ve yapılan çalışmalar
2 Türkiye ve Dünyada Fen Eğitiminde karşılaşılan kavram yanılgıları ve istatistiği
3 Kimya kavramlarının öğretiminde görsellik
4 Öğrencilerin atom kavramıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
5 Öğrencilerin element, bileşik ve molekül kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
6 Öğrencilerin Fiziksel-Kimyasal değişim kavramıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
7 Ara Sınav
8 Öğrencilerin Maddenin halleri kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
9 Öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
10 Öğrencilerin iletim ve yalıtım kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
11 Öğrencilerin çözünürlük ve erime kavramlarıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
12 Öğrencilerin periyodik cetvel ile ilgili yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
13 Öğrencilerin asit-baz kavramıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
14 Öğrencilerin iyonik-kovalent bağ kavramıyla ilgili kavram yanılgılarını belirleme ve bu yanılgıları giderme etkinlikleri tasarlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barke, H.D., Hazari, A. And Yitbarek, S. (2009). Misconceptions In Chemistry, Springer-Heidelberg, Germany.
Rhoton, J. And Shane, P. (2006). Teaching Science In The 21st Century, NSTA Press.
Sears, J. and Sorensen, P. (2000). Issues in Science Teaching, R. Falmer Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Problem çözümü
3. Aktif Öğrenme
4. İşbirlikli Öğrenme
5. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zeliha.yayla@deu.edu.tr, suat.turkgouz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 5 1 5
Sunum Hazırlama 0 0 0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555