DERS ADI

: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OFZ 3105 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - I ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SERAP ÇALIŞKAN

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Fizik öğretiminde modern ve yaygın öğretim yöntem ve tekniklerini ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizik alanında öğrenme kuram ve yaklaşımlarını tanımlayabilme
2   Fizik eğitiminde öğretim ilkelerini tanımlayabilme
3   Fizik eğitiminde yaygın kullanılan öğretim yöntemlerini kavrayabilme
4   Fizik eğitiminde alternatif öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını kavrayabilme
5   Fiziğin farklı konularında, dönem boyunca gördüğü genel ve özel öğretim yöntemlerini içeren etkinlikler tasarlayabilme
6   Genel ve özel öğretim yöntemlerinin fizik öğretimine uygulandığı etkinlikleri değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fizik eğitiminde öğretim yöntemlerinin önemi, yararı ve öğretim ilkeleri
2 Öğrenme kuramları ve örnek etkinlikler
3 Öğrenme kuramları ve örnek etkinlikler (devam)
4 Anlatım, gezi-gözlem, tartışma, soru-cevap yöntemleri ve örnek etkinlikler
5 Laboratuvar, gösteri, proje yöntemi ve örnek etkinlikler
6 Problem çözme yöntemi ve bilimsel süreç becerileri ve örnek etkinlikler
7 Rol oynama, drama yöntemi ve örnek etkinlikler
8 Ara Sınav
9 Öğrenme istasyonları yöntemi ve örnek etkinlikler
10 İşbirlikli öğrenme ve örnek etkinlikler
11 Probleme dayalı öğrenme, örnek senaryolar ve etkinlikler
12 Aktif öğrenme yöntemleri ve örnek etkinlikler
13 Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı ve örnek etkinlikler
14 Kavram öğretimi ve örnek etkinlikler
15 Yaşam temelli öğretim ve örnek etkinlikler
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2011). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II (3. Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara.
2) Çepni, S. (2010). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (8.baskı), Pegem Akademi, Ankara.
3) YÖK/ Dünya Bankası, Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi
4) Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (3. Basım), İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Modern ve Yaygın Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum ve Final sınavı öğrencinin başarı notunu belirler.

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum (%40)+ Final sınavı (%60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.caliskan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri dışında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Final sınavına hazırlık 14 1,5 21
Ödev hazırlama 14 2 28
Sunum hazırlama 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.122314
ÖK.222314
ÖK.322314
ÖK.422314
ÖK.5223145522
ÖK.6253414322