DERS ADI

: DİFERANSİYEL DENKLEMLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 2016 DİFERANSİYEL DENKLEMLER ZORUNLU 4 0 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Diferansiyel denklem kavramını vermek ve çeşitli diferansiyel denklemlerin çözümünü göstermek ve matematik ve fizik uygulamalarını problemlerle vermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Diferansiyel denklem oluşturma ve çözümünü yapabilme
2   Bir matematiksel model oluşturabilme
3   Fen ve mühendislikte karşılaşılan problemlerin diferansiyel ile denklemlerle ilgisini anlama
4   Türevin uygulama alanlarından birini öğrenme
5   Konunun diğer disiplinlerle ve gerçek hayatla ilişkisini belirleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Diferansiyel denklemle ilgili tanımlar ve diferansiyel denklem oluşturma
2 Varlık ve teklik teoremleri
3 Değişkenlerine ayrılabilir denklemler
4 Homojen denklemler ve geometrik problemler
5 Tam diferansiyel denklemler ve integrasyon çarpanı
6 Birinci mertebeden doğrusal diferansiyel denklemler
7 Bernoulli diferansiyel denklemi, Riccati diferansiyel denklemi
8 Ara Sınav
9 y =p ye göre çözülebilen denklemler, zarflar; C- diskriminant
10 Diferansiyel denklemden zarf; p-diskriminant, y ye göre çözülebilen denklemler
11 x e göre çözülebilen denklemler, Clairant diferansiyel denklemi, Lagrange diferansiyel denklemi
12 Dik yörüngeler, dik olmayan yörüngeler, problem uygulamaları
13 Yüksek mertebeden lineer adi diferansiyel denklemler teorisine giriş
14 Sabit katsayılı homojen lineer adi diferansiyel denklemler teorisine giriş, Diferansiyel denklemlerin serilerle çözümü
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adi Diferansiyel Denklemler, 2. Basım, Mehmet ÇAĞLIYAN, Nisa ÇELİK , Setenay DOĞAN, , Dora Yayın Basım Ltd., Bursa, 2008.
Diferansiyel Denklemler ve Uygulamaları, 6. Baskı, Mehmet AYDIN, Beno KURYEL, Gönül GÜNDÜZ, Galip OTURANÇ, E.Ü. Mühendislik Fakültesi Yayınları, İzmir, 2003.
Diferansiyel Denklemler-I ve Çözümlü Problemler, Mehmet SEZER, Göksu Ofset, İzmir, 1990.
Yüksek Matematik, 3. Baskı, Ahmet KARADENİZ, Çağlayan Basımevi, İstanbul, 1983.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adem.celik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15
ÖK.25522
ÖK.3555322
ÖK.4555322
ÖK.55322