DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ III (MATEMATİK FELSEFESİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 2012 ALAN SEÇMELİ III (MATEMATİK FELSEFESİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞUUR NİZAMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin matematiksel bilginin doğasına ve gelişimine yönelik felsefi bakışlardan haberdar olmaları, matematiksel nesnelerin niteliğine yönelik düşünceler geliştirmeleri, pür ve uygulamaları matematik ayrımını yapabilmeleri, matematik felsefesi okullarından mutlakçılık ve yarı-deneyselciliğin bilgiye bakışlarını kavramaları, Ünlü matematik felsefecilerini ve bunların felsefelerini kavramaları amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel bilginin doğasına yönelik farklı bakışlar geliştirebilme
2   Matematiksel nesnelerin doğasına yönelik farklı bakışlar kazanma
3   Farklı felsefi okulları ve bunların felsefelerini tanıma
4   Kendilerinin sahip olduğu matematik felsefesinin dayandığı epistemolojik kökleri gerekçeleri ile açıklayabilme
5   Bilimi, toplumun ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak takdir edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik nedir
2 Matematik felsefesinin temelleri
3 Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi
4 Matematiğin doğasına ilişkin felsefi akımlar
5 Matematiğin doğasına ilişkin felsefi akımlar
6 Matematiğin doğasına ilişkin felsefi akımlar
7 Matematiğin doğasına ilişkin felsefi akımlar
8 Ara Sınav
9 Felsefi akımların temsilcileri olan seçme isimlerin yaşamları, görüşleri
10 Felsefi akımların temsilcileri olan seçme isimlerin yaşamları, görüşleri
11 Felsefi akımların temsilcileri olan seçme isimlerin yaşamları, görüşleri
12 Felsefi akımların temsilcileri olan seçme isimlerin yaşamları, görüşleri
13 Felsefi akımların temsilcileri olan seçme isimlerin yaşamları, görüşleri
14 Felsefi akımların temsilcileri olan seçme isimlerin yaşamları, görüşleri
15 Felsefi okulların matematik eğitimine etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayıncılık, Ankara.
Ernst, P. 1991; The Philosophy of Mathematics Education, Falmer Press, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.morali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1353
ÖK.2334
ÖK.33433
ÖK.43335
ÖK.55