DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ I (MATEMATİKSEL DİL VE İLETİŞİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 3019 ALAN SEÇMELİ I (MATEMATİKSEL DİL VE İLETİŞİM) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına matematik ve dil arasındaki ilişkileri kavratarak, matematik öğretiminde dilin ve ona dayalı iletişimin önemini algılatmak. Öğretimde niteliği arttırmaya dönük etkili ve verimli matematiksel iletişim kurma becerisini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik ve dil arasındaki ilişkileri kavrama.
2   Matematik dilinin karakteristik özellikleri kavrama.
3   Matematik diline dayalı iletişim yollarını algılama ve bunları kullanabilme
4   Matematik öğretiminde yer alan dilin yapısal ve işlevsel özelliklerini bilme.
5   Sınıf içi söylemlerinin türlerini ve iletişimdeki rollerini algılama ve örnekleri üzerinde inceleme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil nedir Dilin yapısal ve işlevsel açıdan temel özellikleri nelerdir Uluslararası bir dil formu olarak matematik.
2 Matematiksel dilin yapısı ve özellikleri.
3 Matematiksel dilin yapısı ve özellikleri.
4 Matematiksel yazmanın genel ilkeleri.
5 Matematiksel yazmanın genel ilkeleri.
6 Matematiksel yazmada bazı hatalar.
7 Matematiksel yazmanın ölçülmesi.
8 Ara Sınav
9 'Söylem, bağlam, anlam, iletişim ve anlama' kavramları üzerine tartışma
10 Sosyokültürel kuram çerçevesinde matematik eğitiminde dil-iletişim ve öğrenme ilişkisi.
11 Değişen matematik eğitimi anlayışı içerisinde söylem ve iletişime bakış.
12 Konu alanında araştırma örneklerinin incelenmesi
13 Matematik eğitiminde yazmanın yeri ve önemi.
14 Matematik eğitiminde yararlanılan yazma aktivitelerinin türleri ve özellikleri.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

--Language for Learning Mathematics, Assessment for Learning in Practice (2006), Clare Lee, Open University Press.
--The Language of Mathematics, Telling Mathematical Tales (2008), Bill Barton, Springer.
--Learning Discourse, Discursive Approaches to Research in Mathematics Education, (Eds.) Carolyn Kieran, Ellice Forman & Anna Sfard, Kluwer Academic Pulisher.
--Symbolizing and Communicating in Mathematics Classrooms, Perspectives on Discourse, Tools and Instructional Design (2000), (Eds.) Paul Cobb, Erna Yackel & Kay McClain, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
--Mathematical Discourse, Language Symbolism and Visual Images (2005), Kay L. O Halloran, Continuum.
--Writing Mathematically, The Discourse of Investigation (1998), Candia Morgan, Falmer Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, örnek olay çalışması, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis Tel: 0 232 420 4882-12407
E-mail: isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse katılım/ Yüz yüze etkileşim 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 7 7
Fİnal sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 9 2 18
Sunum hazırlama 3 3 9
Diğer (Proje) 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.335
ÖK.45
ÖK.535