DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM SİST.VE OKUL YÖN.

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 4055 TÜRK EĞİTİM SİST.VE OKUL YÖN. ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Görev yapılan eğitim örgütlerinin yapı ve işleyişini kavrayabilme. Eğitim sistemi ile ilgili yönetsel ilişkileri kuralına uygun yürütebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme
2   Yönetimi modelleri bilgisi.
3   Eğitim sitemlerini etkileyen etmenleri fark edebilme.
4   Eğitim sistemlerini analiz edebilme.
5   Öğrenciler arasında etkili okul yönetimi becerileri geliştirebilme.
6   Türk okul sisteminin amaçlarını bilme.
7   Türk Eğitim Sisteminin işleyiş ve yapısını görebilme.
8   Etik yönetim anlayışı kazanabilme.
9   Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme.
10   Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sistem Ve Eğitimin Sistem Özellikleri
2 Örgüt Ve Yönetim kavramı
3 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri Ve Sorunları
4 Okul Örgütü Ve Özellikleri
5 Okul Yöneticisi Ve Liderlik
6 Öğretim Liderliği
7 Ara sınav
8 Okul Yönetiminde İnsan İlişkileri
9 Personel Hizmetlerinin yönetimi
10 Personel Hizmetlerinin yönetimi
11 Öğrenci Hizmetlerinin yönetimi
12 Eğitim Ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin yönetimi
13 Okulun Parasal Kaynaklarının Yönetimi
14 Okul Yöneticisinin Denetleme Ve Değerlendirme Rolleri.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özdemir, S. ve diğerleri (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
Memduhoğlu, H. Basri; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Şişman, M., Taşdemir İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Sarpkaya,R.(2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.aksu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1222
ÖK.2222
ÖK.3222
ÖK.4222
ÖK.5222
ÖK.6222
ÖK.7222
ÖK.82223
ÖK.9222
ÖK.10222