DERS ADI

: SINIF YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 4056 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; öğrenme ve öğretim ortamı olarak sınıf ve yönetimi kavramları bilgisini, sınıf yönetimi modellerini ve bu modellerin özelliklerini kavrayabilmelerini, bir toplumsal örgüt olarak sınıf içi öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci arası iletişim becerilerini anlayabilmelerini, etkili sınıf yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve donanımın neler olduğunu kavramalarını, demokratik ve otokratik sınıf yönetimi yaklaşımlarının temel özelliklerini ve farklılıklarını kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme
2   Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilme
3   Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilme
4   Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilme
5   Sınıf içi kuralların önemini farkedebilme ve kural geliştirme sürecini yönetebilme
6   Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilme
7   Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme
8   Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim örgütü: Okulun özellikleri, öğrenci, öğretmen, yönetici, ebeveyn
2 Örgüt ve yönetim kavramları, başlıca yönetim yaklaşımları
3 Toplumsal bir sistem olarak sınıf
4 Sınıf yönetiminin temelleri
5 Sınıf yönetiminin modelleri
6 Sınıfın fiziksel düzeni
7 Sınıf kuralları ve Sınıfta istenmeyen davranışlar ve baş etme stratejileri
8 Ara sınav
9 Sınıfta motivasyon
10 Sınıfta zaman yönetimi
11 Sınıfta iletişim süreci
12 Sınıfta öğrenme-öğretme sürecinin yönetimi
13 Sınıfta sorunlu ve özel öğrencilerin yönetimi
14 Sınıf lideri olarak öğretmen
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, A. (1998) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık..
Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım.
Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Kaya, Z. ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasar.yavuz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 1 10 10
sunum hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.132
ÖK.232
ÖK.332
ÖK.432
ÖK.532
ÖK.632
ÖK.732
ÖK.832