DERS ADI

: GEOMETRİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OMT 3014 GEOMETRİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞUUR NİZAMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin ortaöğretim geometri programında yer alan temel kavram ve teoremlerin vektörel, sentetik ve analitik yaklaşımlarla irdelenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geometrinin aksiyomatik yapısını kavrama
2   Geometri de ispat çeşitlerini bilme ve uygulayabilme
3   Geometri de farklı yaklaşımlar ve arasındaki ilişkileri farkedebilme
4   Geometriyi anlama düzeylerini geliştirebilme.
5   Geometrik kavramların günlük yaşamla ilişkisini kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geometrinin aksiyomatik yapısı ve Öklid geometrisi
2 Üçgenlerin eşliği, eşlik aksiyom ve teoremleri
3 Üçgenlerin benzerliği ve temel benzerlik teoremleri
4 Farklı yaklaşımlar kullanarak bazı teoremlerin ispatı: Pisagor teoremi, açıortay teoremi, kenarortay teoremi, Menelaus, Ceva ve Stewart teoremleri
5 Üçgensel bölgenin alanının farklı yollarla elde edilmesi, Heron formülü, iç ve dış teğet çemberler aracılığıyla üçgensel bölgenin alanının elde edilmesi
6 Kare, Dikdörtgen, Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen ve deltoit gibi geometrik kavramlar ve bunlara yönelik farklı yaklaşımlarla ilgili ispatların yapılması
7 Konuyla ilgili uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Çember kavramı, çemberde açı ve uzunluk ile ilgili teoremler ve bunların farklı yaklaşımlarla ispatları
10 Üçgenin bazı özel noktaları: Fermat ve Nagel noktaları Bazı modern geometri teoremleri: Euler doğrusu, Simpson doğrusu, Morley teoremi, Napolyon üçgeni
11 Dönüşümler, öteleme, dönme, simetri ve homoteti
12 Süslemeler ve çeşitleri, uygulamaları
13 Uzay geometri ve ilgili kavram ve teoremleri
14 Katı cisimler ve ilgili kavram ve teoremleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Coxeter, H.S.M. 1989; Introduction to geometry, Wiley Publishing, San Francisco.
Coxeter, H.S.M., Graitzer, S. 1989; Geometry revisited, The Mathematical Association of America, Washington.
Posamentier, A.S. 2002; Advanced Euclidean geometry, Key College, Florida.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma,Soru-Cevap, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 5 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.155222
ÖK.255222
ÖK.355222
ÖK.455222
ÖK.5555222