DERS ADI

: GK SEÇ. I (SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 3039 GK SEÇ. I (SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Değişik kimyasalların, besin ve çevresel faktörlerin insan sağlığı üzerine etkilerinin öneminin öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Endüstriyel hijyen terminolojisi ve kavramını kullanabilme
2   Sağlık kalitesi konularında bilgi sahibi olabilme ve doğru yazma ve sözlü iletişim kurabilme becerilerinin gelişmesi
3   Beslenme ile ilgili temel kavramları öğrenme, uygulama
4   Toksik maddelerin farklı sınıflarını tanımlayabilme ve bireylr/populasyonlar üzerine etkilrini irdeleyebilme becerisi
5   Toksinlere maruz kalma ve atılımı konularında bilgi sahibi olabilme
6   Egzersizlerin insan sağlığına önemini kavrayabilme
7   Çevresel faktörlerin insan sağlığına önemini kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimyasallar ve insan sağlığı üzerine öneminin açıklanması
2 Endüstriyel hijyen prensipleri
3 Mesleki maruz kalınan kimyasal ve biyolojik etkenlerin kontrolü
4 Toksik meddelerin sınıflandırılması; Ağır metaller, Çözgenler ve buharlar, Radyasyon ve radyoaktif materyaller
5 Toksik meddelerin sınıflandırılması; Pestisitler, Fenoller ve Fenolik bileşikler, Bitki ve hayvan toksinleri
6 Toksinlerin absorbsiyonu, dağılımı, metabolizması ve atılımı
7 Gıda hijyeni ve güvenliğine girişi Gıda hijyeninin önemi
8 VİZE
9 Gıda kontaminasyonu ve zehirlenmeleri
10 Beslenmeye genel bir bakış
11 Enerji Gereksinimi
12 Egzersiz: Beslenme ve Vücut Adaptasyonu
13 Prematüre, Bebeklik, Çocukluk, Gençlik ve Yetişkinlerin Besin Zinciri
14 Beslenme ve Hastalıkların Önlenmesi, Çevre ve Kanser
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-V.Mougios, Exercise Biochemistry, Human Kinetics (2006) J.Karlsson, Antioxidants and Exercise, Human Kinetics (1997
2-C. D. Klaassen, Casarett and Doull s Toxicology. The Basic Science of Poisons , 6th Edition, The Mc Graw-Hill Companies, (2001) J. Timbrell, Introduction to toxicology, 3rd Edition, (2002)
3-N.G Mariott, V.N.Reinhold, Principles of food sanitation, New York,(1989) D. McSuray, R. Linton, Essentials of food safety and sanitation, 2nd edition,(2004) PR Hayes, SJ Forthshe, Food Hygiene,
4-Microbiology and HACCP, Chapmann Hall(1998)
5-Fundamentals of Health at Work, Taylor & Francis, Incorporated 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin Fırtınası, İşbirlikli Öğrenme, Proje Ödeviyle Öğrenme, anlatım, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe saat 10-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Ödev Hazırlama 1 9 9
Sunum Hazırlama 1 9 9
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.333
ÖK.433
ÖK.533
ÖK.6333
ÖK.7333