DERS ADI

: GK SEÇ I (DOĞAL AFETLER VE ÇEVRE SORUNLARI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 3041 GK SEÇ I (DOĞAL AFETLER VE ÇEVRE SORUNLARI) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ADEM ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çevre, ekoloji ve coğrafya arasında bağlantı kurabilmek olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre biliminin konusu, amacı ve metodları arasında bağlantı kurarak bu konuda gerekli bilgi beceri ve donanıma sahip olmak.
2   Çevre, ekoloji ve coğrafya arasında bağlantı kurabilmek olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilmek.
3   Doğal afetlerin bileşenleri, bölümleri ve etkileri hakkında bilgi sahibi olmak ve çevre sorunlarına karşı duyarlılığın oluşması.
4   Türkiye de çevre sorunları konusunda resmi kurumların üstleneceği roller hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Doğal afetlerin insan yaşamı ve sağlığı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan ve Çevre İlişkisinin Ekolojik Açıdan Değerlendirilmesi
2 Küresel Çevre Sorunları
3 Çevre Kirlenmesinin Boyutları Çevre Sorunlarının Tarihi , Kültürel Ve Sosyal Boyutu
4 Ekosistemin Değişmesi Hava Kirleticilerinin Bazı Önemli Etkileri
5 Su Kirliliğini Etkileyen Faktörler, Toprak Kirliliği Etkileri ve Sonuçları
6 Afet türleri, afetlerin doğurduğu sonuçlar.
7 Coğrafyada Afetin Yeri
8 Ara Sınav
9 Jeolojik Afetler:Heyelan, Deprem
10 Kaya Düşmesi, Türkiye deki Durum
11 Meteorlojik Afetler :Aşırı Kar ,Sel ve Su Baskınları
12 Kuraklık, Don
13 Dolu, Tipi, Fırtına
14 Sis, Yıldırım Düşmesi ve Korunma Yolları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güney.E.(2004) Çevre Sorunları Coğrafyası Ankara Gündüz Yay.
Kışlalıoğlu M, Berkes F (1993)Çevre ve Ekoloji- İstanbul.Remzi Kitabevi
Özey R. (2001) Çevre Sorunları .Aktif Yay. İstanbul
Muslu Y.( 2000) Ekoloji ve Çevre Sorunları . Aktif Yay. İstanbul
Görmez K.(2010) Çevre Sorunları .Nobel Yay.Dağ. Ankara
www.ecology.com/
www.eoearth.org/article/Ecology
www.learner.org/courses/envsci/.../ecology/

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş, anlatım, örnek olay yöntemleri (Yapılandırmacı , aktif öğretim uygulamaları )

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emine.teyfur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1332
ÖK.2332
ÖK.3332
ÖK.4332
ÖK.5332