DERS ADI

: BEŞERİ COĞRAFYAYA GİRİŞ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 1003 BEŞERİ COĞRAFYAYA GİRİŞ I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Beşeri Coğrafya da nüfus konusunun temel bilgilerinin öğrenilmesi; sürdürülebilir kalkınma açısından bir yerin nüfus özelliklerini bilmenin öneminin kavranabilmesi ve bu konuda alan uygulaması yapabilme becerisinin kazanılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beşeri Coğrafya da nüfus konusuna ilişkin temel kavramları bilir.
2   Nüfus konusuna ilişkin temel konuları (nüfusun önemi, nüfus sayımları ve sonuçları, nüfus değişiminin nedenleri ve sonuçları, nüfusun dağılışı, yoğunluğu, gelecekte Dünya nüfusu ) öğrenir.
3   Edindiği bilgiler ışığında nüfus ve göç konusunda analizler yapabilir.
4   Nüfus politikalarını tarihsel süreçte değerlendirebilir.
5   Nüfus konusunda sorunları genel ve yerel ölçekte değerlendirip çözümünde sorumluluk alabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nüfus Konusuyla İlgili Kavram Haritası Oluşturma
2 Nüfusun Önemi, Nüfus sayımları
3 Nüfusun Coğrafi Dağılışı ve Dağılışı Etkileyen Faktörler
4 Nüfusun Yoğunluğu
5 Nüfusun Değişiminde Rol Oynayan Faktörler (Doğal Faktörler)
6 Nüfusun Değişiminde Rol Oynayan Faktörler (Beşeri Faktörler) ve Nüfus Değişiminin Sonuçları
7 ARA SINAV
8 Nüfus Miktarı ve Oranı
9 Nüfus Artışı
10 Nüfusun Yaş ve Cinsiyet Yapısı
11 Hane sayısı ve büyüklüğü
12 Dünya Nüfusunun Sorunları
13 Göçler (Prehistorik Göçler)
14 Geçmişte ve Günümüzdeki Büyük Göçler
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alagöz, Cemal Arif (1943). Türk Coğrafya Kurumunun Amaçları ve Çalışmaları. Türk Coğr. Derg. S: 3-4, s: 396-403. Ankara. Rapor.
Alagöz, Cemal Arif (1968). Türk Coğrafya Kurumu, III. Türk Coğrafya Kongresi, XVIII, Meslek Haftası, Açılış Konuşması, Türk Coğr. Derg. Sayı:24-25, Ankara.
Alagöz, Cemal Arif (1973). Coğrafya Enstitüsü Tarihçesi. Türk Kültürü 50. Yıl Armağanı. Ankara. Ayrı Basım.
Atalay, İbrahim. (2005). Türkiye nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, İnkılâp Yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme, belgesel.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.534