DERS ADI

: YERLEŞİM COĞRAFYASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 2009 YERLEŞİM COĞRAFYASI I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Yerleşme Coğrafyası alanında temel bilgileri edinme ve bu alanda çalışma yapabilme becerisi kazanabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yerleşim Coğrafyasının Temellerini oluşturan kavramları bilir.
2   Yerleşmelerin dağılışını etkileyen Coğrafi şartları (fiziki ve beşeri) sorgulayabilir.
3   Kırsal yerleşmeleri ve özelliklerini analiz edebilir.
4   Kırsal Meskenleri ve özelliklerini bilir.
5   Kırsal yerleşmelerdeki sorunları tespit edebilir ve çözüm önerisi geliştirebilir.
6   Arazi çalışmalarında teorik bilgilerini kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yerleşme Coğrafyasında Temel Kavramlar
2 Yerleşme Coğrafyasının Gelişimi
3 Dünyada Yerleşmenin Tarihi
4 Türkiye'de Yerleşmenin Tarihi
5 Dünyada ve Türkiye'de Daimi Kır Yerleşmeleri
6 Arazi çalışması (Kırsal Yerleşme Gezisi-İzmir köyleri)
7 ARA SINAV
8 Dünyada ve Türkiye'de Geçici Kır Yerleşmeleri
9 Dünyada Kırsal Konutlar
10 Türkiye'de Kırsal Konutlar
11 Dünyada Kırsal Yerleşmelerin Başlıca Sorunları
12 Türkiye'de Kırsal Yerleşmelerin Başlıca Sorunları
13 Dünyada ve Türkiye'de Kırsal Kalkınma Uygulamaları
14 Arazi çalışması (Kırsal Yerleşme Gezisi- Boncukköy-Şirince)
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akgür, Zeynep (1996). Türkiye de Kırsal Kesimden Kente Göç ve Bölgelerarası Dengesizlik (1970-1993)., Kültür Bakanlığı Yayınları, Kültür Eserlari Dizisi, 201, Ankara.
Akşit Bahattin (1985). Köy, Kasaba ve kentlerde Toplumsal Değişme, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar 7, Ankara.
Alagöz, Cemal Arif (1946). Ankara Çevresi Coğrafya Köy Monografyaları İçin, A.Ü.D.T.C.F. Dergisi, Cilt IV, Sayı:4, Ankara.
Arda, Ali Macit (1929). Paul Vital De La Blanch Tercüme, Beşeri Coğrafya'da Yaşama Tarzları . Darülfünun Ed. Fak. Mecm. C:7, S:1, s:1-37, İstanbul.
Arda, Ali Macit (1930). Demanceon, A.'den Tercüme, Kır Meskeninin Coğrafyası. Darülfünun Ed. Fak. Mecm. C,7, S:3, s:184-227.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 2 8 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.63