DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ II (SİYASİ COĞRAFYA II)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 2018 ALAN SEÇMELİ II (SİYASİ COĞRAFYA II) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Siyasi Coğrafya'nın Fiziki ve Beşeri Coğrafya'ya ilişkin temel özelliklerinin öğrenilmesi ve bu bilgiler ışığında Dünya'daki ve Türkiye'deki sıcak gelişmeleri analiz ederek bu gelişmelerin gelecekteki Türkiye için önemini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Siyasi Coğrafya'nın Temellerini oluşturan kavram bilgisini bilir.
2   Dünya'da ve Türkiye'de başlıca siyasal-ekonomik ve sosyal gruplaşmaları öğrenir, nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilir.
3   Küreselleşme ve Kültürler arası Diyalog bağlamında Türkiye'nin etkinliğini değerlendirebilir.
4   Dünya'daki başlıca siyasal problemleri anlayarak Türkiye'nin durumunu analiz edebilir.
5   Türkiye'nin Dünya'daki siyasi etkinliğini kavrayarak ülke sevgisini pekiştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Siyasi Coğrafyada Temel Kavramlar
2 Ortadoğu'da Son Sıcak Gelişmeler
3 Ortadoğu'da Son Sıcak Gelişmeler
4 Ortadoğu'da Son Sıcak Gelişmeler ve Türkiye
5 Avrupa Birliği ve Türkiye
6 Belgesel veya film
7 ARA SINAV
8 Dünya'da Başlıca Siyasal Sorunlar
9 Dünyada Başlıca Siyasi - Ekonomik ve Sosyal Örgütlenmeler
10 Küreselleşme
11 Kültürlerarası Diyalog ve Siyasi Coğrafya'da Önemi
12 Dünya'da Türkiye Algısı
13 Günümüz Türkiye'sinin En Acil Sorunları
14 Belgesel veya film
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akengin, Hamza (2010). Siyasi Coğrafya, İnsan ve Mekân Yönetimi, Pegem Yayıncılık, Ankara.
Atalay, İbrahim (2004). Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Meta Basım, İzmir.
Gökırmak, Mert (2001). Avrasya Jeopolitiğinde Türkiye, Uludağ Universitesi, İİBF Dergisi, Cilt: 19 Sayı: 4 Kış Dönemi Aralık 2001.
Günel, Kamil (1994). Coğrafya'nın Siyasal Gücü, Edebiyat Fakültesi Basımevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.43
ÖK.55