DERS ADI

: TÜRKİYE'NİN BEŞERİ COĞRAFYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 3003 TÜRKİYE'NİN BEŞERİ COĞRAFYASI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye nüfusunun temel özelliklerini öğrenebilme ve sürdürülebilir kalkınma açısından bir yerin nüfus özelliklerini bilmenin planlama için önemini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Beşeri Coğrafyası dersine ilişkin temel kavram bilgisini bilir.
2   Türkiye'de Beşeri Coğrafyanın gelişimini ve gelişime katkıda bulunan kişi ve olayları bilir.
3   Türkiye'de Nüfus konusuna ilişkin temel konuları (nüfusun önemi, nüfus sayımları ve sonuçları, nüfus değişiminin nedenleri ve sonuçları, nüfusun dağılışı, yoğunluğu, gelecekte Türkiye nüfusu, doğumlar, ölümler, hane sayısı ve büyüklüğü, cinsiyet yapısı, eğitim ve kültürel özellikleri ) öğrenir ve bu konulara ilişkin şekil, grafik, harita üretebilir.
4   Göç hareketlerine ilişkin analiz yapabilir.
5   Türkiye nüfus politikalarını süreç içerisinde değerlendirebilir, sorunlara çözüm bulabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel Süreçte Türkiye Beşeri Coğrafyası'nın Gelişimi
2 Türkiye'nin Nüfusu (Nüfusun Önemi, Nüfus sayımları ve Nüfus Değişimi-nedenleri, sonuçları)
3 Türkiye'nin Nüfusu (Türkiye'de Nüfusun Coğrafi Dağılışı, Nüfus Yoğunlukları)
4 Türkiye'nin Nüfusu (Gelecekte Türkiye Nüfusu, Komşularına Göre Türkiye'nin Nüfusu)
5 Türkiye'nin Nüfusu (Doğumlar ve ölümler, Hane sayısı ve büyüklüğü)
6 Türkiye'nin Nüfusu (Cinsiyet ve yaş yapısı, din ve dil özelikleri)
7 ARA SINAV
8 Nüfus Politikaları/Siyasetleri
9 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Dıştan İkinci Anayurda Göçler)
10 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Dıştan İkinci Anayurda Göçler)
11 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Anayurttan Dış Ülkelere Göçler)
12 Türk Nüfusunda Göç Hareketleri (Anayurttan Dış Ülkelere Göçler)
13 Göç hareketlerine ilişkin belgesel
14 Türkiye Nüfusunun Sorunları ve Çözüm Önerilerinin Değerlendirilmesi
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alagöz, Cemal Arif (1943). Türk Coğrafya Kurumunun Amaçları ve Çalışmaları. Türk Coğr. Derg. S: 3-4, s: 396-403. Ankara. Rapor.
Alagöz, Cemal Arif (1968). Türk Coğrafya Kurumu, III. Türk Coğrafya Kongresi, XVIII, Meslek Haftası, Açılış Konuşması, Türk Coğr. Derg. Sayı:24-25, Ankara.
Alagöz, Cemal Arif (1973). Coğrafya Enstitüsü Tarihçesi. Türk Kültürü 50. Yıl Armağanı. Ankara. Ayrı Basım.
Atalay, İbrahim. (2005). Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, İnkılâp Yayınları, İstanbul.
İzbırak, Reşat (1976). Türkiye'de Son Yarım Yüzyıl İçinde Coğrafya Alanında Gelişmeler. Ankara Üniv. DTC

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55