DERS ADI

: TÜRKİYENİN EKONOMİK COĞRAFYASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 3004 TÜRKİYENİN EKONOMİK COĞRAFYASI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye nüfusunun temel özelliklerini öğrenebilme ve sürdürülebilir kalkınma açısından bir yerin nüfus özelliklerini bilmenin planlama için önemini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'nin Ekonomik Coğrafyası dersine ilişkin temel kavramları bilir.
2   Türkiye'nin Ekonomik Coğrafyanın gelişimini analiz edebilir.
3   Türkiye'nin Ekonomik Coğrafyasına ilişkin temel konuları (Tarım, Sanayi, Ulaşım, Ticaret, Turizm) öğrenir ve çevresini coğrafi bakış açısıyla bütüncül bir şekilde değerlendirebilir.
4   Sosyo-ekonomik özellikler arasındaki etkileşimi iyi yorumladığından, doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilir yönetiminde, etkili değerlendirmeler yapabilir.
5   Türkiye'nin Ekonomik faaliyetlerine ilişkin sorunları kavrayarak çözüm oluşturabilecek bilgi ve donanıma sahiptir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Ekonomik Coğrafyası Dersine İlişkin Temel Kavramlar
2 Türkiye'de Ziraat Coğrafyası
3 Türkiye'de Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Faktörler
4 Tarla ve Bahçe Kültürleri
5 Menderes Tarım Alanları ya da Bayındır çiçek seraları Arazi Gezisi
6 Meyve Bitkileri Tarımı
7 ARA SINAV
8 Türkiye'de Hayvan Yetiştiriciliği
9 Su Ürünleri Avcılığı ve Yetiştiriciliği
10 Türkiye Ormanları ve Dağılışı
11 Türkiye'de Sanayi ve Dağılışı
12 Türkiye'de Sanayi ve Dağılışı
13 Türkiye'de Ulaşım
14 Türkiye'de Ticaret
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atalay, İbrahim. (2005). Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, İnkılâp Yayınları, İstanbul.
Doğanay, Hayati (2011). Türkiye Ekonomik Coğrafyası, Pegem Yay.,Ankara.
Tümertekin, Erol -ÖZGÜÇ, Nazmiye. (2004). Beşeri Coğrafya (İnsan. Kültür. Mekân), Çantay Kitabevi, İstanbul.
Güngördü, Ersin (1997). Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gazi Eğitim Fakültesi, İdeal Basım Yay. Ankara.
Karabağ, Servet; Şahin, Salih (2003).Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
Tanoğlu, Ali (1966). "Beşeri Coğrafya Nüfus ve Yerleşme" İÜ. Yay. No: 1183 Ed. Fak. Coğr. Enst. Yay. No: 4-5 (69'da yayınlanan). İstanbul.
Tanoğlu, Ali (1969). Beşeri Coğrafya Nüfus Ve Yerleşme, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.345
ÖK.45
ÖK.54