DERS ADI

: BÖLGESEL TÜRKİYE COĞRAFYASI IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 4002 BÖLGESEL TÜRKİYE COĞRAFYASI IV ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ADNAN SEMENDEROĞLU

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye nin doğal, sosyal ve ekonomik özellikleri arasında bütünlük ve benzerlik gösteren yerleri bölge bölümler halinde incelemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir coğrafya öğretmeni adayı olarak Türkiye nin doğal, sosyal ve ekonomik özellikleri arasında bütünlük ve benzerlik gösteren yerleri bölge bölümler halinde inceleyerek bu konuda gerekli bilgi , beceri ve donanımına sahip olmak.
2   Ülkemizin tanıtımı ile bölge bölüm ve yöreler arasındaki coğrafi farklılıklardan kaynaklanan sorunlarına çözüm bulma bilincini geliştirebilmek.
3   Doğayı taşıma kapasitesine ve arazinin kabiliyetine göre kullanma bilincini geliştirmek
4   Doğayı koruma ve yurt sevgisi bilincinin gelişmesine katkıda bulunmak.
5   Türkiyedeki doğal ortam insan arasındaki etkileşimin sebep ve sonuçlarının değerlendirmesini yapabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bölgenin -Fiziki Coğrafya Özellikleri-
2 Jeolojik Jeomorfolojik Yapı-
3 Bölgenin İklimi-
4 Akarsular-Göller
5 Bölgenin Toprak Özellikleri
6 Bölgenin -Bitki Örtüsü
7 Bölgenin Beşeri ve Ekonomik Coğrafya Özellikleri-Nüfus
8 Ara Sınav
9 Bölgenin Beşeri ve Ekonomik Coğrafya Özellikleri-Tarım
10 Bölgenin Beşeri ve Ekonomik Coğrafya Özellikleri Yeraltı Kaynakları-Sanayi
11 Bölgenin Beşeri ve Ekonomik Coğrafya Özellikleri Ulaşım-Ticaret
12 Bölgenin Bölümleri ve Yöreleri
13 Bölgenin Bölümleri ve Yöreleri-
14 Bölgenin Bölümleri ve Yöreleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atalay, İ. (2004) Doğu Ladini (Picea orientalis L.) tohum transfer
rAtalay, İ. (1987), Türkiye Jeomorfolojisine Giriş, Ege Üniversitesi Edebiyat
Fakültesi
Yayınları, İZMİR
ejiyonlaması. Orman Ağaçları ve Tohumları Islah Enst. Ya. 2, Ankara

Atalay, İ. - Mortan K. (2006) Türkiye Bölgesel Coğrafyası İnkılâp Kitabevi
İstanbul
Darkot, B. ve Tuncel, M. (1972) Marmara Bölgesi Coğrafyası. İst.Ün. Coğrafya
Enst. Yay. İstanbul

Doğanay, H. (1997) Türkiye Beşeri Coğrafyası. Milli Eğitim Bakanlığı Yayını:
2982, ISBN: 975.11.1055.6, İstanbul

Doğanay, H. (2011) Türkiye Ekonomik Coğrafyası. PEGEM Akademi, ISBN:
978-605-364-192-6, Ankara
Karabağ, S. ve Şahin, S. (2003) Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası,
Gündüz eğitim ve yayıncılık, ISBN:975-6859-39-3, Ankara
Koçman, A. (1994) Türkiye'nin İklimi Ege Üniv. Edebiyat Fak.Yay. İzmir.

Şahin, C., Doğanay, H. & Özcan, N.A. (2007) Türkiye Coğrafyası, Gündüz
Yayıncılık, ISBN: 975-6859-54-7, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş, anlatım, örnek olay yöntemleri (Yapılandırmacı , aktif öğretim uygulamaları )

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

a.semenderoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.145554215
ÖK.255454214
ÖK.345545515
ÖK.444455515
ÖK.555544454