DERS ADI

: GNK SEÇ. I (TÜRKİYE'NİN KÜLTÜREL MİRASI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 2111 GNK SEÇ. I (TÜRKİYE'NİN KÜLTÜREL MİRASI) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türkiye'nin Kültürel Miras kaynaklarının tanınması ve bu kaynakların sürdürülebilir kalkınma açısından turizm aracılığıyla değerlendirilmesinin öneminin uygulama çalışmalarıyla kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'nin Kültürel Coğrafyasına ilişkin kavramları bilir.
2   Türkiye'deki Kültürel mirası kaynaklarını tanır.
3   Türkiye'deki Kültürel miras kaynaklarını sınıflandırabilir.
4   Türkiye'deki Kültürel miras kaynaklarını turizm aracılığıyla değerlendirebilir (Ege Bölgesinde uygulama)
5   Kültürel kaynakları korumanın ülke kalkınmasında oynadığı rol konusunda farkındalık oluşturabilir.
6   Arazi çalışmalarında teorik bilgilerini kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürel Miras İle İlgili Temel Kavramlar
2 Kültür, Kültürel Miras ve Kültür Turizmi
3 Kültürel Miras Turizmi
4 Sosyo-Kültürel Miras Sınıflaması (Dil, Din)
5 Sosyo-Kültürel Miras Sınıflaması (Giyim, Mutfak)
6 Sosyo-Kültürel Miras Sınıflaması (Gelenekler)
7 ARA SINAV
8 Sosyo-Kültürel Miras Sınıflaması (Müzik, Dans, Folklor)
9 Sosyo-Kültürel Miras Sınıflaması (Arkeolojik, Tarihi Yapı- Alan ve Sanat Eserleri)
10 Miras Kentler, Miras Kasabalar ve Miras Köyler
11 Miras Savaş Alanları
12 Miras Yollar
13 Endüstriyel Miras Alanları
14 Sualtı Kültürel Mirası
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğaner, Suna (2003). Miras Turizminin Coğrafi Kaynakları ve Korunması, Ege Üniversitesi Coğrafya Bölümü Sempozyumları 2, Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu, 16 - 18 Nisan, [1 - 8], İzmir.
Erdoğan, Nazmiye (2003). Çevre ve Ekoturizm, Erk Yayınları, Ankara.
Küçüktopuzlu, K. Faik (2003). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında ÇED Sistemi ve ISO 14000 Standartlarının Değerlendirilmesi, Ege Üniversitesi Coğrafya Bölümü Sempozyumları 2, Coğrafi Çevre Koruma ve Turizm Sempozyumu, 16 - 18 Nisan 2003, [131 - 138], İzmir.
Madran, Emre (1975). Doğal ve Kültürel Varlıkların Koruyucu Envanterlerinin Yapılması ve Bu İş İçin Gerekli Kadro ve Örgütler, İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Tarihi ve Restorasyon Enstitüsü Bülteni (MTRE), Tarihi Çevre Koruma Semineri Bildirileri, Sayı 4, [26 - 32], İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.63