DERS ADI

: GNK SEÇ. IV (BEŞERİ COĞRAFYANIN DİLİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GNK 3112 GNK SEÇ. IV (BEŞERİ COĞRAFYANIN DİLİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Beşeri Coğrafya'ya ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, Beşeri Coğrafyanın kendisini ifade ediş yollarının kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beşeri Coğrafya'ya ilişkin temel kavram bilgisini öğrenir.
2   Beşeri Coğrafyanın gelişimini ve gelişime katkıda bulunan kişi ve olayları öğrenir.
3   Coğrafya disiplininde Beşeri Coğrafya'nın konumunu ve diğer bilim dallarıyla olan ilişkisini değerlendirebilir.
4   İnsan-çevre etkileşimi, çevreyi algılama ve planlama becerisini kazanır.
5   Çevresini Beşeri Coğrafya diliyle değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beşeri Coğrafya'nın Tanımı ve Bölümleri
2 Beşeri Coğrafya'nın Başlıca İlgi Alanları
3 Beşeri Coğrafya'nın Amacı, Önemi ve Gerekliliği
4 Beşeri Coğrafya'nın Diğer Bilimlerle İlişkisi
5 Coğrafyanın Prensiplerinin Beşeri Coğrafya'da Kullanımı
6 Beşeri Coğrafyanın Dilini Anlamanın Yolları
7 ARA SINAV
8 Beşeri Coğrafya'da Çevresel Algı, Zihin Haritası ve Planlama
9 Beşeri Coğrafya'da Mekânsal Dokular
10 Beşeri Coğrafya'da Yapılı Çevrenin Sunduğu Coğrafi İşaretler
11 Beşeri Coğrafya'da Günlük Yaşamın İzleri
12 Beşeri Coğrafya'da Nüfusu ve Nüfusun Önemini Anlama
13 Beşeri Coğrafya ve Hayatımıza Etkileri
14 Arazi Gezisi
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alagöz, Cemal Arif (1968). Türk Coğrafya Kurumu, III. Türk Coğrafya Kongresi, XVIII, Meslek Haftası, Açılış Konuşması, Türk Coğr. Derg. Sayı:24-25, Ankara.
Alagöz, Cemal Arif (1973). Coğrafya Enstitüsü Tarihçesi. Türk Kültürü 50. Yıl Armağanı. Ankara. Ayrı Basım.
Atalay, İbrahim. (2005). Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, İnkılâp Yayınları, İstanbul.
Atalay, İbrahim. (2005). Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya, Mete Basım Yayıncılık, İzmir.
Başol, Koray (1994). Demografi, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, çeşitli kurum, kuruluş ve öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222222222252
ÖK.2444443444453
ÖK.3555553455434
ÖK.4555554555535
ÖK.5444443444453