DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ V (COĞRAFYADA MEKAN ANALİZİ I)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 4015 ALAN SEÇMELİ V (COĞRAFYADA MEKAN ANALİZİ I) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Örnek bir sahada sorunları ve/veya potansiyelleri fark ettirmek. Sorunun ortadan kalkması, potansiyelin harekete geçmesi için yapılması gerekenleri öğrencinin fark etmesi. Doğru arazi kullanımında kazanımlar; yanlış arazi kullanımında risklere dikkat çekmek. Sonuçları Coğrafya prensiplerine göre raporlayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğal ortamdaki etken ve süreçlerin farkındadır.
2   Doğal ortam insan faaliyetleri arasındaki ilişkilerin farkındadır
3   İnsan faaliyetleri sonucunda olabilecek çevre problemlerini bilir
4   Mekân analizi için gerekli olan veri ve veri kaynaklarını bilir
5   Coğrafya prensiplerine göre çalışmasını raporlaya bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mekânın tanımlanması
2 Mekân üzerinde etkili olan faktörler
3 Mekânda meydana gelen problemler
4 Sürdürülebilir kalkınma
5 Mekânda sorunların tespiti
6 Mekânda potansiyellerin tespiti
7 Örnek çalışma alanının belirlenmesi
8 Fiziki coğrafya açısından veriler
9 Ara Sınav
10 Araziden veri toplama
11 Beşeri coğrafya açısından araziden veri toplama
12 Anket hazırlama
13 Anket uygulanması
14 Anketin değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Henks J., and others, Geographical Information Systems for Urban and Regional Planning
Erinç S., Ortam Ekolojisi ve Degradasyonel Ekosistem Değişiklikleri
Tunçdilek N., Türkiye de Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı
Atalay, İ., Çukur H. Sezer L., Kızılçamın ekolojik özellikleri ve tohum nakli açısından bölgelere ayrılması
Atalay İ., Türkiye nin Ekolojik Bölgeleri
Atalay, İ., Sedir ormanlarının yayılış alanları ve yakın çevresinin genel ekolojik özellikleri ile tohum transfer rejiyonlaması,
Çukur H., Edremit Körfezi nde iklim özelliklerinin zeytin yetiştiriciliği üzerine etkileri (Buca Eğitim Fak Dergisi Sayı 13)
Çukur H., Ecosystems of Aegean Subregion in the western Anatolia (First Turkey Romanian Academic Seminar Proseedings).
Çukur H., Buldan İ., Edremit Körfezi nde Zeytincilik-Doğal Ortam İnsan

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, uygulama, gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Arazi çalışması 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 4 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1345
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5454543