DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ VI (KIR - KENT MİRASI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 4022 ALAN SEÇMELİ VI (KIR - KENT MİRASI) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Miras, Kır Mirası ve Kent Mirası na ilişkin kavramların öğrenilmesi, Türkiye'nin Kır-Kent Mirası kaynaklarının tanınması ve bu kaynakların sürdürülebilir kalkınma açısından değerlendirilmesinin öneminin kavranabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kır-Kent Mirası na ilişkin kavram bilgisini bilir.
2   Türkiye'deki Kır mirası kaynaklarını sınıflandırabilir.
3   Türkiye'deki Kır mirası kaynaklarını tanıyabilir.
4   Türkiye deki Kır mirası kaynaklarını değerlendirmeyi planlayabilir.
5   Kır Mirasını korumanın sürdürülebilir kalkınma açısından önemi konusunda farkındalık oluşturabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kır-Kent Mirası ile İlgili Temel Kavramlar
2 Kır-Kent Mirasını Ortaya Çıkaran Etmenler - Doğal Etmenler (İklim-Topografya)
3 Kır-Kent Mirasını Ortaya Çıkaran Etmenler - Doğal Etmenler (Bitki Örtüsü-Kayaçlar)
4 Kır-Kent Mirasını Ortaya Çıkaran Etmenler - Kültürel Etmenler (Kırsal ve Kentsel Üretim Biçimleri )
5 Kır-Kent Mirasını Ortaya Çıkaran Etmenler - Kültürel Etmenler (Kırsal -Kentsel Mimari-Taş-Ahşap-Kerpiç-Beton)
6 Arazi Çalışması
7 ARA SINAV
8 Kır-Kent Mirasını Ortaya Çıkaran Etmenler - Kültürel Etmenler (Kırsal-Kentsel Yaşam)
9 Kır-Kent Mirasını Ortaya Çıkaran Etmenler - Kültürel Etmenler (Eğitim-Köy Enstitüleri-Üniversiteler)
10 Günümüzde Kır-Kent Mirası
11 Sürdürülebilir Kır-Kent Mirası
12 Sürdürülebilir Kır-Kent Mirası için Eğitim
13 Sürdürülebilir Kır-Kent Mirası için Turizm
14 Türkiye'de Kır-Kent Mirası Açısından Önemli Alanlar
15 YARIYIL SONU SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akçura, N. (1975). Korunması Gerekli Alanlar, Tanımları, Koruma Araç ve Yöntemleri, İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Tarihi ve Restorasyon Enstitüsü Bülteni (MTRE), Tarihi Çevre Korunması Semineri Bildirileri, Sayı 4, [33 - 39], İstanbul.
Akdamar, Ali (2005). Sürdürülebilir Bölgesel Kalkınma, Tarihi Kentler Birliği Dergisi, Ocak, Şubat, Mart 2005, Sayı 1, [44 - 46], İstanbul.
Atalay, İbrahim (1995). Bölgesel Türkiye Coğrafyası İnkılâp Yayınları, İstanbul.
Gürün, Osman (2005). Koruma Anlayışının Temelinde İnsan Vardır, Tarihi Kentler Birliği Dergisi, Yerel Kimlik, Sayı 2, [18 - 19], İstanbul.
Karaçorlu, Tuncay (1995). Bir Kültürel ve Doğal Miras, Bir Kentin Kollektif Emeği, Kültürpark, İzmir ve Ege de Planlama, Planlama 95 / 1 - 2, [32 - 36], Ankara.
Özgür, Özcan (2005). Korumadan Herkes Sorumlu, Tarihi Kentler Birliği, Yerel Kimlik, Sayı 2, [27], İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, gezi gözlem, seminer/kaynak inceleme, internet, öğretim elemanları ile görüşme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Alan/saha çalışması 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.455
ÖK.53