DERS ADI

: ALAN SEÇMELİ VI (ÇEVRE SORUNLARI II)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
COE 4024 ALAN SEÇMELİ VI (ÇEVRE SORUNLARI II) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çevre, ekoloji ve coğrafya arasında bağlantı kurabilmek olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre biliminin konusu, amaci ve metodlari arasında bağlantı kurarak bu konuda gerekli bilgi beceri ve donanıma sahip olmak.
2   Çevre, ekoloji ve coğrafya arasında bağlantı kurabilmek olay ve sorunlara diğer disiplinlerden farklı, bütüncül yaklaşımlar sergileyerek etkili çözüm önerileri getirebilmek.
3   Çevrenin bileşenleri çevrenin bölümleri ve etkileşim çevre ve insan hakkında bilgi sahibi olmak ve çevre sorunlarına karşı duyarlılığın oluşması
4   Türkiye de çevre sorunları konusunda resmi kurumların üstleneceği roller hakkında bilgi sahibi olmak.
5   Çevre kirliliğinin insan yaşamı ve sağlığı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan ve Çevre İlişkisinin Ekolojik Açıdan Değerlendirilmesi
2 Çevre, Ekoloji ve Coğrafya İlişkisi
3 Küresel Çevre Sorunları
4 Çevre Kirlenmesinin Boyutları Çevre Sorunlarının Tarihi , Kültürel Ve Sosyal Boyutu
5 Dünyada Sıcaklık Artışı Dünya İklimine Tesir Eden Çeşitli Faktörler
6 Ekosistemin Değişmesi Hava Kirleticilerinin Bazı Önemli Etkileri
7 Su Kirliliğini Etkileyen Faktörler
8 Ara Sınav
9 Türkiye de ve Dünyada Su Kirliliği
10 Toprak Kirliliği Etkileri ve Sonuçları
11 Arazı Kullanımı ve Şehirleşmenin Çevre Sorunu Olarak Değerlendirilmesi
12 Yerleşim yerlerindeki kirlilik kaynakları-Gürültü-ışık kirliliği
13 Besin Kalitesi ve Kötü Beslenme
14 Türkiye de ve Dünyada Çevre Sorunları İçin Olası Çözüm Önerileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güney.E.(2004) Çevre Sorunları Coğrafyası Ankara Gündüz Yay.
Kışlalıoğlu M, Berkes F (1993)Çevre ve Ekoloji- İstanbul.Remzi Kitabevi
Özey R. (2001) Çevre Sorunları .Aktif Yay. İstanbul
Muslu Y.( 2000) Ekoloji ve Çevre Sorunları . Aktif Yay. İstanbul
Görmez K.(2010) Çevre Sorunları .Nobel Yay.Dağ. Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş, anlatım, örnek olay yöntemleri (Yapılandırmacı , aktif öğretim uygulamaları )

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.cukur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.154544553
ÖK.255455545
ÖK.35544444445
ÖK.455
ÖK.554