DERS ADI

: ESKİÇAĞ TARİHİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 1005 ESKİÇAĞ TARİHİNE GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RECEP YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin dünyanın oluşumundan başlayarak Ön Asya'da, Mezopotamya'da, Mısır ve İran'da kurulmuş olan medeniyetlerin siyasi, sosyal ve kültürel hayatları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eskiçağ kavramını tanımlayabilme
2   Eskiçağı oluşturan unsurları ayırt edebilme
3   Önemli olay ve olguları, tarihleri, şahıs isimlerini ve yer adlarını yazabilme
4   Ön Asya uygarlıklarındaki siyasi, sosyal ve kültürel yapıyı anlatabilme
5   Farklı uygarlıklardaki gelişme ve etkileşimleri karşılaştırabilme
6   Eskiçağ uygarlıklarının daha sonraki dönemlere etkilerini yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri, Eskiçağ Tarihinin Kaynakları
2 Eskiçağ Tarihinin Kapsamı, Sınırları, Eskidoğu ve Eskibatı Kavramları
3 Eskiçağ Tarihine Yardımcı Bilimler
4 Dünyanın Oluşumu, Jeolojik Zamanlar, İnsanın Evrimi
5 Önasya Dünyasında Oluşan İlk Medeniyetlere Genel Bakış
6 Mezopotamya Bölgesi ve Sümerlerin Tarihi
7 Samilerin Mezopotamya'ya Gelişleri ve Akadların Tarihi
8 Ara Sınav
9 Babillerin ve Asurların Tarihi
10 Mezopotamya Uygarlığı
11 Mısır Bölgesinin Coğrafyası ve Hanedanlar Tarihi
12 Eski Mısır Uygarlığı ve Sanat Eserleri
13 Suriye ve Fenikelilerin Tarih ve Uygarlığı
14 İran Bölgesinin Tarih ve Uygarlığı: Elam Kültürü ve Pers Egemenliği
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yıldırım, Recep (2011). Eskiçağ Tarih ve Uygarlıkları. Ankara: Yıldız Yayıncılık
2. Arsebük, Güven (1990). İnsan ve Evrim. Ankara: TTK Yayınları
3. İplikçioğlu, Bülent (1994). Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi
4. Şenel, Alaeddin (1995). İlkel Topluluktan Uygar Topluma (Geçiş Aşamasında Ekonomik Toplumsal Düşünsel Yapıların Etkileşimi). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
5. Şenel, Alaeddin (2011). Siyasal Düşünceler Tarihi. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
6. Kınal, Füruzan (1983). Eski Mezopotamya Tarihi. Ankara: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Basımevi
7. Köroğlu, Kemalettin (2006). Eski Mezopotamya Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları
8. Kramer, Samuel Noah (2002). Tarih Sümer'de Başlar. İstanbul: Kabalcı Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.64