DERS ADI

: İSLAM TARİHİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 1007 İSLAM TARİHİNE GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KEMAL RAMAZAN HAYKIRAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin kuruluşundan Abbasi Hanedanı'nın sonuna dek İslâm Devleti'nin doğuşu, yayılması ve geçirdiği tarihsel gelişimleri öğrenmelerini ve İslam tarihinin dünya tarihi içindeki yerini değerlendirebilmelerini sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kuruluşundan Abbasi Hanedanının sonuna dek İslâm devletinin siyasî tarihini özetleyebilme
2   İslâm Devletini temel yapısını ve kurumlarını tanıyabilme
3   İslâm fetihlerini ve İslâm Devleti'nin yayılmasının dinamiklerini belirtebilme
4   İslâm medeniyetinin dünya medeniyetine etkilerini analiz edebilme
5   6., 7. ve 8. yüzyıllarda Orta ve Yakın Doğu'nun genel durumunu anlatabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 İslamiyet'ten Önce Araplar
3 Hz. Muhammed
4 Medine'ye Göç ve Devlet Dönemi
5 Hz. Muhammed Sonrası Dönem: Ebubekir ve Ömer
6 Hz. Muhammed Sonrası Dönem : Osman ve Ali
7 Arap İslam İmparatorluğunun Kuruluşu
8 Ara Sınav
9 Emeviler Dönemi
10 Mevali Politikası
11 Abbasi İhtilali ve Emevilerin Sonu
12 Abbasilerin İlk Yüzyılı
13 İslam Dünyasında Siyasal Parçalanış
14 Klasik İslam Kültürünün Oluşumu: Abbasiler Zamanında Kültür ve Bilim İslam Dünyasında Yeni Devletler ve Yeni Gelişmeler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Brockelman, C. (1954). İslam Milletleri ve Devletleri. Ankara. TTK Yayınları
2. Cahen, Claude (2000). İslamiyet. Ankara: Bilgi Yayınevi
3. Barthold, V. V. (2009). İslam Medeniyeti Tarihi. Ankara: Akçağ Yayınları
4. Hitti, Philip K. (2011). Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları
5. Zeydan, Corci (2009). İslam Uygarlıkları Tarihi I-II. İstanbul: İletişim Yayınları


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55