DERS ADI

: ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGİ 2017 ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrenme ile ilgili temel kavramları ve öğrenmeye ilişkin farklı bakış açılarını kazanmak, öğrenme kuramları ve öğretme yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek her bir öğrenme kuramı hakkında bilgi kazanmak, her bir öğrenme kuramına uygun öğrenme ortamları ve öğretim etkinlikleri tasarlama becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili kavramların anlamını açıklayabilme
2   Öğrenme kuramlarını öğrenmeye istekli oluş.
3   Öğrenme kuramlarının ilkelerini kavrayabilme.
4   Öğrenme kuramlarının ilkelerini çeşitli öğrenme-öğretme durumlarında kullanabilme.
5   Öğrenme kuramları ile öğretme yaklaşımları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
6   Öğrenme kuramlarını sınıf ortamına uyarlayabilme
7   Hangi durumlarda hangi öğrenme kuramlarının işe koşulacağını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme -Öğretme Kuram ve Yaklaşımlarına ilişkin kavramlar
2 Davranışçı öğrenme anlayışı
3 Bilgiyi İşleme Kuramı
4 Öğretme Yaklaşımları: Öğretmen Merkezli Yaklaşımlar, Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar
5 Yapılandırmacılık
6 Aktif Öğrenme
7 Ara sınav
8 İşbirlikli Öğrenme
9 Tam Öğrenme Kuramı
10 Gardner ve Çoklu zeka Kuramı
11 Probleme Dayalı Öğrenme
12 Yaratıcı düşünme ve eğitimi
13 Eleştirel düşünme ve eğitimi
14 Yansıtıcı düşünme ve yaşam boyu öğrenme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif öğrenme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
Bainer, P. L. & Metcalf, K. (1995). The act of teaching. New York: McRow-Hill.
Bloom, Benjamin S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev: D. A. Özçelik Ankara: MEB Yayınevi
Bümen, N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Demirel, Ö. (Ed.) (2005). Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: PegemA Yayınları.
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Doğanay, A. (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri
Fidan, Nurettin. (1997). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
Gözütok, D. (2000). Öğretmenliğimi geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75