DERS ADI

: ALAN SEÇ. I (BİLİM TARİHİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 2015 ALAN SEÇ. I (BİLİM TARİHİ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere farklı uygarlıklarda bilimin tarihsel gelişiminin nasıl gerçekleştiğini ve modern bilimin ortaya çıkışını hazırlayan tarihsel süreci öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim tarihinin temel sorunlarını saptayabilme
2   Antikçağ ve Ortaçağda farklı uygarlıklardaki bilimsel faaliyetleri listeleyebilme
3   Batıyı etkileyen önemli Müslüman bilim adamlarını tanıyabilme
4   Rönesans biliminin genel özelliklerini açıklayabilme
5   Modern bilimin genel özelliklerini açıklayabilme
6   Astronomi, fizik ve tıp gibi bilimlerin Antikçağdan Modern döneme geçirdiği dönüşümü yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi Dersin Kural ve Gerekleri Bilim Tarihiyle İlgili Türkiye de ve Dünyada Yapılan Çalışmalar
2 Bilim ve Bilim Tarihi: Yöntemler Bilim Felsefesi
3 İlk Çağlarda Bilim: Çin, Hindistan ve Orta Asya
4 İlk Çağlarda Bilim: Mısır, Mezopotamya ve Anadolu
5 Hellenik Dönemde Bilim
6 Hellenistik Dönemde Bilim
7 Ortaçağ İslam Dünyasında Bilimsel Faaliyetler I: Matematik, Astronomi, Fizik
8 Ara Sınav
9 Ortaçağ İslam Dünyasında Bilimsel Faaliyetler II: Kimya, Biyoloji, Coğrafya, Tıp İslam Biliminin Batıya Etkileri
10 Ortaçağ Batı Dünyasında Bilim
11 Rönesans ve Yeniçağda Bilim: 15 ve 16. Yüzyıllar
12 Rönesans ve Yeniçağda Bilim: 17 ve 18. Yüzyıllar (Aydınlanma Çağı)
13 Osmanlılarda Bilim
14 19. ve 20. Yüzyıllarda Batıda Bilim Cumhuriyet Döneminde Türkiye'de Bilim
15 Yarıyıl Sonu Sıanvı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Tekeli, Sevim; Kahya, Esin vd. (1997). Bilim Tarihi. Ankara: Doruk Yayımcılık
2. Yıldırım, Cemal (2009). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi
3. Whitfield, Peter (2008). Batı Biliminde Dönüm Noktaları. İstanbul: Küre Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655