DERS ADI

: GNK. SEÇ.III ( TÜRKİYE'NİN DOĞAL ZENGİNLİKLERİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 3019 GNK. SEÇ.III ( TÜRKİYE'NİN DOĞAL ZENGİNLİKLERİ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Biyolojik çeşitlilik, biyolojik çeşitliliğin fonksiyonel yorumlanması; Türkiye coğrafyasında biyolojik çeşitlilik, Türkiye'de özel ekosistemlerde flora ve fauna, soyu tehlikede ve tehdit altındaki türler, doğal kaynakların korunması ve başlıca türlerin öneminin irdelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğa ve Biyolojik çeşitlilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
2   Türkiye'nin coğrafi konumu nedeni ile tür zenginliği ve çeşitlerinin önemini ortaya koyabilme.
3   Güncel çevresel ve diğer ilgili alanlardaki problemleri takip edebilme ve ekolojik gereksinimleri yorumlayabilme.
4   Türkiye ve Dünya'da ekosistemi değiştiren türlerden örnekleri tanımlayıp, tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilme ve etkin iletişim sağlayabilme.
5   Doğal kaynakların korunması ve kirlilik ile ilgili yorumlarda bulunabilme.
6   Çözüme yönelik bilgi teknolojilerini etkin kullanabilme veya bilgiye ulaşma yöntemini belirleyebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğal zenginlik ve biyolojik çeşitlilik kavramları
2 İnsan-Doğa Kavramları ve birbiriyle İlişkisi
3 Yüzey şekilleri, toprak ve sucul ekosistemler
4 Doğadaki hayvan türleri ve dağılışları
5 Biyosferin kirlenmesi ve biyolojik sistemler
6 Doğal alanlar ve korunması
7 Koruma alanları
8 ARASINAV
9 Türkiye'de milli park ve tabiat anıtları
10 Biyolojik çeşitlilik işlevleri
11 Dünya ve Türkiye'de kabul edilen sözleşmeler
12 Canlı türleriyle ilgili; yok olma, yok olma tehdidi altında olma ve tehlike altında olma kavramları
13 Egzotik, endemik türlerin Türkiye'deki yayılımı
14 Doğal zenginliğimizin korunması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kocataş, A., (1994), "Ekoloji ve Çevre Biyolojisi", İzmir.
http://www.iucn.org/
http://www.iucn.org/about/union/secretariat/offices/europe/ 6503/FINAL-BLOW-TO-THE-NATURE-OF-TURKEY-NATURE-CONSERVATION-DRAFT-LAW
http://www.ormansu.gov.tr/
http://www.milliparklar.gov.tr/DKMP/HomePage.aspx sflang=tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze anlatım, Tartışma, grup çalışması, soru yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli testler, yazılı sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65