DERS ADI

: ESKİ ANADOLU KÜLTÜRLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 2004 ESKİ ANADOLU KÜLTÜRLERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR RECEP YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencileri Eski Anadolu toplumlarının maddi ve manevi alanda oluşturduğu ürünler, düşünce ve sanat yaşamları hakkında bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski Anadolu toplumları hakkında kaynakları listeleyebilme
2   İlk köy ve kasaba yerleşim yerlerini özetleyebilme
3   Antik kentlerin özelliklerini ve önemli yapılarını sıralayabilme
4   Anadolu'da, dünyanın yedi harikası içinde yer alan yapıların isimlerini ve özelliklerini anlatabilme
5   Müzelerin önemini ve faydalarını yorumlayabilme
6   Eski eserleri koruma bilincine sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri, Eski Anadolu Tarihinin Kaynakları, Eski Anadolu Tarihinin Kapsamı
2 Anadolu'da Müzeler ve Sergileme Amaçları
3 Neolitik Dönem Merkezlerinden Çatalhöyük ve Önemi
4 Bir Eski Tunç Dönemi Yerleşmesi: Alacahöyük ve Önemi
5 Hititlerin Başkenti: Hattuşaş (Boğazköy)
6 Geç Hitit Merkezleri ve Kültür Etkileşimi
7 Urartu Merkezi Tuşpa (Van) ve Urartu Sanat Eserleri
8 Ara Sınav
9 Frig Tümülüsleri ve Gordion Midas Anıtı
10 Lidya Kültürüne Örnek: Karun Hazinesi
11 Efes ve Milet'in Önemi:Doğa Filozofları
12 Likya'nın Mezar Anıtları
13 Helenistik Devir, Kommegene Krallığı ve Nemrut Dağı
14 Bergama Zeus Altarı - Ephesos Artemis Tapınağı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Akurgal, Ekrem (1998). Anadolu Kültür Tarihi. Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
2 Akurgal, Ekrem (2003). Anadolu Uygarlıkları. İstanbul: Net Turistik Yayınları
3 İplikçioğlu, Bülent (1994). Eskiçağ Tarihinin Ana Hatları. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
4 Yıldırım, Recep (1996). Eskiçağ'da Anadolu. İzmir: Meram Yayıncılık.
5 Tekin, Oğuz (2007). Eski Anadolu ve Trakya, İletişim Anadolu Uygarlıkları. İstanbul: İletişim Yayınları.
6 Sevin, Veli (2003). Eski Anadolu ve Trakya, Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar. İstanbul: İletişim Yayınları
7 Bayburtluoğlu, Cevdet (2004). Lycia. İstanbul. Suna ve İnan Kıraç Vakfı Yayınları.
8 Umar, Bilge (1995). Türkiye'deki Tarihsel Anıtlar. İstanbul: İnkılâp Kitabevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

recep.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65