DERS ADI

: GNK SEÇ. II (DOĞANIN DİLİ )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKS 2010 GNK SEÇ. II (DOĞANIN DİLİ ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Küresel ölçekte sosyal ve ekonomik gelişmelerin nedenlerini, sonuçlarını ilişkiler ağı içerisinde ortaya koymak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beşeri - ekonomik coğrafya ve hızlı gelişme / kalkınmanın nasıl gerçekleştiğini anlayabilecek / kavrayabilecek
2   Ayrıca bu aktivitelerin yerel, ulusal ve küresel ilişkilerini değerlendirebilecek
3   Diğer yandan yakın çevremizin ötesinde küresel olayların günlük hayatımızdaki pek çok konuyu fazlasıyla etkilediğini kavrayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beşeri Coğrafya (Algısal ve davranışsal coğrafya ve alansal dokuların mekansal organizasyonu, beşeri coğrafya dersi)
2 Kültürel Coğrafya (Kültürel dağılım, kültürel ekoloji, kültürel bütünleşme, kültürel alanlar, geçmişte kültürel coğrafya, halk kültürü ve popüler kültür)
3 Kültürel Farklılıklar (Diller, Dinler)
4 Nüfus Coğrafyası (Nüfus artışı, Nüfüs artışına ilişkin görüşler, Nüfusun değişiminde rol oynayan unsurlar, Nüfus politikaları, Nüfusun yaş ve cinsiyet yapısı)
5 Göç (Göçün nedenleri, Tarih öncesi göçler, Geçmişte ve günümüzde büyük göçler, Mülteci sorunu, İç göçler)
6 Kırsal Yerleşmeler (Kırsal nüfus, İskan, Kırsal yerleşmelerin sınıflandırması ve köyler, Bölgesel farklılıklar )
7 Kentleşme ve kentler (Kentlerin kökenleri ve dağılımları, kentlerin ekonomik fonksiyonları)
8 ARA SINAV
9 Ekonomik gelişme (Ekonomik küreselleşme: Zengin yoksul)
10 Ekonomik etkinlikler (Tarım, Tarım bölgeleri)
11 Ekonomik etkinlikler (Balıkçılık, Ormancılık)
12 Ekonomik etkinlikler (Madenler, Enerji kaynakları)
13 Ekonomik etkinlikler (Endüstrinin gelişimi, Endüstri kolları)
14 Ekonomik etkinlikler (Endüstri bölgeleri) (Ulaşım sistemleri ve etkinlikleri)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tümertekin E.& Özgüç N. (2011) Beşeri Coğrafya (İnsan, Kültür, Mekan) Çantay Kitabevi,İstanbul
Tümertekin E.& Özgüç N. (2011) Ekonomik Coğrafya (Küreselleşme ve Kalkınma) Çantay Kitabevi,İstanbul
Atalay İ. (2007) Genel Coğrafya, META Basım Matbaacılık, İzmir
Şahin C. (2010) Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.145
ÖK.255
ÖK.355