DERS ADI

: ALAN SEÇ.IV (DÜŞÜNCE TARİHİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 3016 ALAN SEÇ.IV (DÜŞÜNCE TARİHİ) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ÖZBAŞ

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler bu dersin sonunda Antik Yunan dan Modern Çağlara kadar geçen insanlık tarihinde oluşan düşünce sistemlerinin kronolojik seyrini, genel özelliklerini ve insanlık tarihine olan etkilerini kavrar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antik Yunan da oluşan düşünce ve felsefi birikimi açıklayabilme
2   Ortaçağ Avrupa sında Hıristiyanlığın etkisinde gelişen düşünce yapısını temel özelliklerini sayabilme
3   Ortaçağ da Doğu da İslam etkisi ile oluşan ve Antik Yunan mirasından beslenen düşünce sistemini analiz edebilme
4   Rönesans ve Reform sürecini hazırlayan toplusal koşulları anlatabilme
5   Rönesans ve Reformun sonuçlarının dünya tarihine etkilerini yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 Antik Yunan da Düşünce: Sokrates, Aristoteles
3 Antik Yunan da Tarih: Herodot, Thukydides
4 Helenistik Düşünce
5 Hıristiyanlığın Etkisi: Roma da Yeni Düşünce
6 Ortaçağ Avrupa sında Tarih Yazımı
7 Rönesans Ve Reform Süreci
8 Ara Sınav
9 Avrupa da Aydınlama Çağı
10 Doğu Düşüncesinde Sıçrama: Beytül Hikme ve Çeviriler Çağı
11 Maveraünnehir'de Düşünce ve Bilim
12 İslam'da Aykırı Ekoller: Batınilik ve Şia
13 Anadolu'da İslam Düşüncesi: Sufi Ekol
14 İslam'da Tarihçilik: İbn-i Haldun
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Timuçin, Afşar (2008). Düşünce Tarihi. İstanbul: Bulut Yayınları
2. Whitehead, A. N. (2008). Düşüncelerin Serüvenleri. İstanbul: Külliyat Yayınları
3. Hazard, P. (1999). Batı Düşüncesindeki Büyük Değişme. İstanbul: Ötüken Neşriyat
4. Tekeli, Sevim Ed. (2007). Müslümanlarda Bilim ve Düşünce Tarihi. Ankara: Nobel Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İşbirlikli Öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.152
ÖK.252
ÖK.353
ÖK.452
ÖK.555