DERS ADI

: SEÇMELİ I (AB SÜRECİ VE TÜRKİYE)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 2015 SEÇMELİ I (AB SÜRECİ VE TÜRKİYE) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÖKHAN TENİKLER

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği (İkinci Öğretim)
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Avrupa Birliği nin düşünsel ve tarihsel temellerini kavrama, Avrupa Birliği nin temel kurumları ve organlarını tanıma, üye ülkeler ve Birlik sembollerini tanıma, Tam üyelik müzakere sürecinin şartlarını ve aşamalarını öğrenme, Avrupa Birliği kurucu antlaşmalarının temel yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma, Lizbon Antlaşması ile getirilen reformist yaklaşımları inceleme, Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel temellerini öğrenme, İlerleme Raporları nda yer alan değerlendirmeler çerçevesinde Türkiye nin tam üyelik sürecinde sahip olduğu avantajlı ve dezavantajlı konumunu analiz etme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler uluslararası entegrasyonlara üyeliklerin önemini kavrar.
2   Öğrenciler Avrupa Birliği nin tarihçesini, hedeflerini ve kurumlarını öğrenir.
3   Öğrenciler Avrupa Birliği ne üye olabilmenin şart ve aşamalarını açıklar.
4   Öğrenciler Türkiye-AB ilişkilerinin geçmişini, mevcut durumunu öğrenir, Türkiye nin üyeliğine ilişkin stratejilerini yorumlar.
5   İlerleme Raporları ışığında Türkiye nin Avrupa Birliği ne üyelik şansını değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası entegrasyonlara üyeliklerin önemine ilişkin genel değerlendirme
2 Avrupa Birliği nin düşünsel ve tarihsel temelleri
3 Avrupa Birliği nin temel ve yardımcı organları (Avrupa Parlamentosu, Avrupa Birliği Konseyi ve Bakanlar Konseyi, Avrupa Komisyonu)
4 Avrupa Birliği nin temel ve yardımcı organları (Avrupa Adalet Divanı, Avrupa Sayıştayı, Avrupa Merkez Bankası, Ekonomik ve Sosyal Komite, Bölgeler Komitesi, Avrupa Ombudsmanı, Avrupa Yatırım Bankası)
5 Avrupa Birliği Karar Alma Yöntemleri
6 Avrupa Birliği Kurucu Antlaşmaları ve Zirveler
7 Avrupa Birliği Reform Antlaşması: Lizbon Stratejileri
8 Avrupa Birliği Reform Antlaşması: Lizbon Stratejileri
9 Avrupa Birliği Genişleme Süreci ve Tam Üyelik Müzakere Süreci Aşamaları
10 Avrupa Birliği-Türkiye İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi (Ankara Antlaşması, Katma Protokol, Gümrük Birliği)
11 Avrupa Birliği-Türkiye İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi (Lüksemburg, Cardiff, Viyana, Köln, Helsinki Zirveleri)
12 Avrupa Komisyonu 2012 Yılı Türkiye İlerleme Raporu Değerlendirmeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karluk, R. (2011); Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, İstanbul.
Muhsin Kar (2010); Avrupa Bütünleşmesi ve Türkiye, Beta Yayınları, İstanbul.
Ufuk Ayhan (2009); Avrupa Birliğinin Yönetsel Yapısı ve Türkiye, Beta Yayınları, İstanbul.
Avrupa Komisyonu Türkiye Düzenli İlerleme Raporları, Brüksel (1998-2012)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Powerpoint destekli teorik ders anlatımı, soru-cevap, tartışma.
Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda belirlenmiş konu başlıklarında grup tartışmaları gerçekleştirilmesi
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. Gökhan Tenikler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Kamu Yönetimi Bölümü
e-mail: gokhan.tenikler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri 16.00-17.00 saatleri arasında görüşme için planlanmıştır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.134
ÖK.2234
ÖK.334
ÖK.4342
ÖK.5342