DERS ADI

: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EPÖ 2003 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerinin, öğretim araç ve gereçlerinin ve öğretim hizmetinin niteliğini arttıran değişkenlerin öğrenme-öğretme süreçlerindeki işlevlerini kavrayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilen ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilme.
3   Bir program tasarısının elemanlarını ilişkilendirebilme.
4   Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme.
5   Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrayabilme.
6   Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme.
7   Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli oluş.
8   Öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
3 Temel Kavramlar: Eğitim Programı
4 Temel Kavramlar: Program Geliştirme Süreci
5 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
6 Öğretim Sürecinin Aşamaları
7 Öğretim Kuram ve Modelleri
8 Ara Sınav
9 Öğretim Kuram ve Modelleri
10 Öğrenme Öğretim Model ve Stratejileri
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri 1
12 Öğretim Yöntem ve Teknikleri 2
13 Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlardan Örnekler
14 Öğretimi Planlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama, Malatya: Uğurel Matbaası.
Açıkgöz, Kamile Ün. (1996). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (2. Baskı) . İzmir: Eğitim Dünyası yayınları.
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, işbirlikli öğrenme,
soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.vesile@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 3 5 15
Sunum hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.134555525
ÖK.24524522525
ÖK.32452353525
ÖK.4245325255
ÖK.5245225525
ÖK.614535515
ÖK.745351
ÖK.845251