DERS ADI

: SEÇMELİ I (BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 2014 SEÇMELİ I (BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TİJEN AKADA

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarına Bilgisayar Destekli Eğitim uygulamaları yapabilmeleri için gerekli olan temel bilgi, beceri ve uygulama yetisini kazandırmayı amaçlar. Bu amaçla, Bilgisayar Destekli Eğitimin temel kavramları ve sahip olması gereken özellikler öğretilir ve öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim materyalleri hazırlamaları sağlanır. Öğretmen adaylarına derslerinde bilgisayar destekli eğitimi işe koşma tutum ve davranışı kazandırmanın yanında, mevcut teknolojiler içinde doğru olanı seçme ve ihtiyaç durumunda da geliştirme niteliğini kazandırmayı hedefler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilgisayar Destekli Eğitimin temel kavramlarını ve özellikleri soyleyebilme
2   Bilgisayar Destekli Eğitimin avantajlarını ve sınırlılıklarını sayabilme.
3   Bilgisayar Destekli Eğitim yazılım türlerini ve özelliklerini soyleyebilme
4   Uygun Bilgisayar Destekli Eğitim yöntem ve materyallerini seçip kullanabilme
5   Web tabanlı öğrenme yönetimi sistemlerinin (LMS) özelliklerini bilme
6   Web tabanlı öğrenme yönetimi sistemlerini (LMS) ise kosabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, ders planının tanıtılması, kaynakların tanıtılması
2 Bilgisayar Destekli Eğitimin temel kavramları (BDE, BDÖ, BDEY, WTE, BDE`de Kullanılan Kuramlar)
3 Bilgisayar Destekli Eğitimin avantajları ve sınırlılıkları
4 Bilgisayar Destekli Eğitim yöntemleri (Laboratuar Yöntemi, Her sınıfa PC yöntemi, Kişisel Bilgisayar Yöntemi, Ağa Dayalı (Web Temelli) Eğitim ve özellikleri
5 Bilgisayar Destekli Eğitim yazılım türlerinden Öğretici Yazılımlar, Alıştırma ve Uygulama Yaptırma Yazılımları ve özellikleri
6 Bilgisayar Destekli Eğitim yazılım türlerinden Benzetim Yazılımları, Problem çözme Yazılımları ve Eğitsel Oyunlar ve örnek materyallerin incelenmesi
7 BDEY sistemi ve kullanılan yazılımlar (Kurum net, Bilsa vs)
8 Ara sinav
9 Uzaktan eğitimde kullanılan bilgisayar teknolojileri; telekonferanslar (Ses, video ve bilgisayar telekonferansları)
10 Uzaktan eğitimde kullanılan bilgisayar teknolojileri (senkron asenkron egitim ve Öğrenme Yönetim Sistemleri)
11 Moodle ortamında ders anlatma
12 Moodle ortamında sinav hazirlama
13 Web tabanlı sınav hazırlama yazılımları (quiz creator, hot patatoes)
14 Oluşturulan bilgisayar destekli öğretim materyalinin paylaşılması ve degerlendirilmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Anadolu Üniversitesi. (2004). Temel Bilgi Teknolojileri. Açık Öğretim Yayınları. Eskişehir.
3. Akpınar, Y. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamaları.
4. Bayram, S (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim Teknolojileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
5. Kaya, Z. (2002). Uzaktan Eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ogretim elemani ara sinavlar yapma ve proje yaptirma hakkini sakli tutar.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğretim Görevlisi Tijen AKADA ve Ogr. Gor. Elif Ozyenginer
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:316
35160 Buca/İzmir
akada_2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pzt 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Teorik 14 3 42
Ders oncesi hazirlik 12 1 12
Vizeye hazirlik 1 15 15
Finale hazirlik 1 20 20
Vize 1 1 1
Final 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15335
ÖK.25335
ÖK.35335
ÖK.4545443345
ÖK.55335
ÖK.65454443345