DERS ADI

: SEÇMELİ I (BİLGİSAYAR ELEKTRONİĞİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BLÖ 2016 SEÇMELİ I (BİLGİSAYAR ELEKTRONİĞİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ŞERİFE SUNGUN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı temel sayısal elektronik konularını ve sayısal mantık devreleri ile ilgili problemleri çözebilmesi için sayısal mantıkta kullanılan analitik teknikleri vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çeşitli sayı sistemlerindeki aritmetik problemleri çözebilme
2   Boole Cebrinin, Mantık devre tasarımlarının sadeleştirilmesi amacıyla kullanabilme
3   Karnaugh haritalarını, Mantık devre tasarımlarının sadeleştirilmesi için kullanabilme
4   Bileşimli mantık devrelerini tasarlayabilme
5   En sade haliyle sonlu durum makinalarını tasarlayabilme
6   Senkron ardışıl devrelerini tasarlayabilme
7   Çoklayıcı, kodlayıcı ve basit mandalları kullanarak mantık devreleri tasarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayısal ve analok nicelikleri, ikili sayı, mantık seviyesi, Temel Mantık İşlemleri ve fonksiyonları
2 Sayı sistemleri, İşlemler, kodlar ve çevrimler
3 Mantık kapıları, Boole Cebri ve mantıksal sadeleştirmeler
4 Bileşimli mantık uygulamaları, VE ve VEYA kapılarının evrensel özelliği, darbe dalga şekilleri ile işlem
5 Bileşimli Mantık Fonksiyonları: Basit toplayıcılar, parallel ikili toplayıcılar, karşılaştırıcılar, kod çözücüler, kodlayıcılar, kod dönüştürücüler.
6 Çoklayıcılar, çoklama çözücüleri, eşlik biti üreteçleri/denetleyicileri
7 Mandallar, iki durumlular ve iki durumluların işlem özellikleri
8 Tekrar ve arasınav
9 İki durumluların uygulamaları ve 555 zamanlayıcı
10 Senkron ve asenkron sayaç işlemleri, yukarı/aşağı senkron sayaçlar
11 Senkron sayaç tasarımı, kaskat sayaçlar, sayaç çözümlemeleri ve uygulamaları
12 Kaymalı yazmaçlar ve uygulamaları
13 Analog ve sayısal dünyala arasındaki uyumlandırma, sayısaldan analoğa, analoktan sayısala çevrim
14 Algoritmik Durum Makinaları: ADM çizelgeleri, durum atamaları, ADM tabloları, Senkron Ardışıl Ağlar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Digital Fundamentals,Thomas L. FLOYD, Pearson Education,0-13-]97255-3,New Jersey,2006
Digital Fundamentals with VHDL,Thomas L. FLOYD, Prentice Hall,0-13-099527-4,New Jersey,2003
Yardımcı Kitaplar:
Digital Principles and Design , Donald D. Givone, McGraw-Hill,0-07-119521-1, New York, 2003
Introduction to Logic Design, Alan B. Marcovitz, McGraw,Hill,0-07-111162-X, New York, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, uygulama, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5, ÖÇ6 ve ÖÇ7 vize,ödev ve final sınavı ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Şerife SUNGUN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
Tınaztepe Kampüsü
Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 5 10
Vize sınavına hazırlık 3 5 15
Final sınavına hazırlık 3 7 21
Ödev hazırlama 4 3 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1253325
ÖK.2353235
ÖK.3352225
ÖK.4352225
ÖK.5352225
ÖK.6351235
ÖK.735135