DERS ADI

: OKUMA BECERİLERİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YAÖ 1005 OKUMA BECERİLERİ I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Almanca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SELMA KİRİŞ

Dersi Alan Birimler

Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Almanca okuma-anlama becerisinin geliştirilmesi, farklı okuma tekniklerinin ve stratejilerinin edinilmesi, çeşitli stillerde yazılmış metinlerin ayırt edilebilmesi; Alman edebiyatı alanında temel eğitim ve düşünme yeteneğinin geliştirilmesi öngörülmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metin çeşitlerini ve okuma tekniklerini öğrenebilir
2   Okuma duyarlılığı ile kelime hazinesini geliştirebilir
3   Çeşitli metinlerde ya da edebi metinlerin biçimsel, içeriksel ve dilsel özelliklerini tanımlayarak türlerini belirleyebilir.
4   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade edebilir.
5   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri özetleyebilir
6   Çeşitli metinler ya da edebi metinleri yorumlar ve güncel hayatla ilişkilendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma Tekniklerinin tanıtılması
2 Metin Çeşitlerinin tanıtılması
3 B1 düzeyinde yazılı bir metin Mit Jeans in die Steinzeit Wolfgang Kuhn
4 B1 düzeyinde yazılı bir metin Viel Glück Bilimsel ve kültürel dergiden
5 B1 düzeyinde yazılı bir metin Auf dem Weg zum Glück Bilimsel ve kültürel dergiden
6 Heinrich Spoerl: Warte Nur, Balde Edebi Metin
7 Die heutige Jugend Bilimsel ve kültürel makale
8 Ara Sınav
9 Wofgang Borchert: Das Brot edebi metin
10 Wofgang Borchert: Das Brot edebi metin
11 Daumen hoch Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung. Magazin
12 Daumen hoch Rainer Stadler, Süddeutsche Zeitung, Magazin, Makale
13 Bertolt Brecht: Wenn die Haifische Menschen wären edebi metin
14 Bertolt Brecht: Wenn die Haifische Menschen wären edebi metin
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Uwe, Martin; Klier Linde: Deutsche Erzählungen 1. 2. Band. Max Hueber Verlag, München, 1983
- Griesbach, Heinz: Moderne Welt I. Deutsch für Fortgeschrittene Sachtexte mit Übungen, Max Hueber Verlag, München, 1975
- Kirchhof Gerhard: Deutsche Gegenwart Erster Teil Literarisches Lesebuch, Max Hueber Verlag, München, 1965
- Heinrich Böll: Gesammelte Erzählungen 1. 2. Band, Kiepenheuer & Witsch, Köln, 1981
- Seeger, Harald; Zuleeg Hans: Aktuelle Texte I (Portraits der Deutschen Politik und Arbeitswelt Aus dem Alltag) Ernst Klett, Stuttgart, 1981
- Aktuelle Sachtexte von den unterschiedlichen Deutschen Tageszeitungen und Zeitschriften: Frankfurter Allgemeine Zeitungen, Frankfurter Rundschau, Süddeutsche Zeitungen, die Welt, Spiegel, Magazin Deutschland, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft: (Onlein)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Analiz, Tartışma, Bireysel ve Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selma.kiris@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama
Sunum Hazırlama
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 20 40
Diğer (lütfen belirtiniz)
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Diğer Kısa Sınav 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.122
ÖK.25
ÖK.3335
ÖK.442
ÖK.53
ÖK.653