DERS ADI

: FRANSIZCA YAZMA II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 1006 FRANSIZCA YAZMA II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYHAN ŞİREN

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere tutarlı ve mantıklı argümanlar geliştirmeyi ve bunları kompozisyon düzeni içinde, düzenli bir biçimde yazmayı öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Verilen herhangi bir konuda düşünce üretebilme.
2   Cümle ve paragraf düzeyinde düşünceler arasında mantıklı köprüler kurabilme.
3   Paragraf içerisinde bütünlük ve tutarlılık sağlayabilme.
4   Yazma sürecinin temel prensiplerini anlayabilme: düşünce üretme ve düzenleme, yazma, düzeltme ve yeniden yazma.
5   Düşüncelerini, neden-sonuç bağlamında ilişkilendirerek, belli bir düzen içinde yazılı olarak sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kompozisyon planı yapma (Thèse-antithèse-synthèse)
2 Kanıtlayıcı metin örnekleri üzerinde çalışma
3 Neden-sonuç belirten bağlaçlar
4 Aynı cümleyi başka biçimde yazma alıştırmaları
5 Kompozisyon yazma
6 Basit cümleleri bileşik cümleye dönüştürme yöntemleri
7 Genel dil ve kompozisyon düzeni konusundaki yanlışlar üzerine değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Sınav kağıtlarındaki yanlışların analizi
10 Tekrardan kaçınma yöntemleri
11 Dikte
12 Kompozisyon yazma
13 Kompozisyon kağıtlarının düzeltilmesi ile ilgili beceriler geliştirme.
14 Genel dil ve kompozisyon düzeni konusundaki yanlışlar üzerine değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gülmez,B. (1987); L Ecrit: De la Théorie à la Pratique, Anadolu Üniv. Yay.,Eskişehir
2. Vigner, G., (1986); Ecrire et Convaincre, Hachette,Paris.
3. Rebouillet, A., (1971); Guide pédagogique de français langue étrangère, Hachette, Paris
4. Benamou,M., Carduner, J. ,(1974) ; Le Moulin à Paroles, Hachette, Paris.
5. Vigner, G., (1984) ; L Exercice dans la classe de français, Hachette, Paris

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, yazma, düzeltme, yeniden yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nilgun.sokmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 28 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.154535
ÖK.254535
ÖK.354535
ÖK.454535
ÖK.554535