DERS ADI

: FRANSIZ EDEBİYATI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 2001 FRANSIZ EDEBİYATI I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına, Fransız edebiyatına ait değişik yüzyıllarda yaşamış yazarların hayatları ve eserleriyle ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyat kavramını tanımlayabilme.
2   Ortaçağı, ortaçağ edebiyatını, ortaçağ yazarlarını ve eserlerini kavrayabilme.
3   Rönesans ı, Rönesans edebiyatını, yazarlarını ve eserlerini kavrayabilme.
4   17. yüzyılı, 17. yüzyıl edebiyatını, yazarlarını ve eserlerini kavrayabilme.
5   Ortaçağ ve Rönesans yazarları arasındaki benzerlik ve farklılıkları yorumlayabilme.
6   Rönesans ve 17.yüzyıl yazarları arasındaki benzerlik ve farklılıkları yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyatın tanımı, oluşma süreci ve bileşenleri
2 Ortaçağın tanımı ve şövalye edebiyatı
3 Ortaçağda popüler edebiyat
4 Ortaçağda kilise edebiyatı
5 Ortaçağın sonu
6 Rönesans ve reformun tanımı, oluşma süreci ve bileşenleri
7 Rönesans fikri : Rableais
8 Ara Sınav
9 Şiir reformu : Marot ve Pléiade
10 Çevirmenler, bilginler, tarihçiler ve politik yazarlar
11 17. yüzyılın tanımı, oluşma süreci ve bileşenleri
12 Klasik edebiyat : Boileau
13 Molière ve Racine
14 Eski ve yeni çatışması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chassang, Seninger, Recueil de textes littéraires français (XVI, XVII, XVIII, XIX, XX siècles),Hachette, 1970.
Adam A., Lerminier G., Morot-Sir E., Littérature française, 2 vol., Larousse, 1967-1968.
Beaumarchais (de) J.-P., Couty D., Rey A., Dictionnaire des littératures de langue française, 4 vol. Bordas, 1994.
Brunel P., Bellenger Y., Couty D., Cellier Ph., Histoire de la littérature française, 2 vol., Bordas, 1972.
Demougin J., Dictionnaire historique, thématique et technique des littératures, Larousse, 1985.
Lagarde A., Michard L., Moyen âge, les grands auteurs français du programme, Bordas, 1963.
Lagarde A., Michard L., XVI siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1970.
Lagarde A., Michard L., XVII siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1963.
Lagarde A., Michard L., XVIII siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1963.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değişik yüzyıllara ait yazarlardan seçilmiş örnekler üzerinde tartışma, değerlendirme ve yorumlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar
Ödev Hazırlama 0
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 0
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1543
ÖK.25435
ÖK.35435
ÖK.45435
ÖK.55435
ÖK.65435