DERS ADI

: FRANSIZ EDEBİYATI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 2002 FRANSIZ EDEBİYATI II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına, Fransız edebiyatına ait değişik yüzyıllarda yaşamış yazarların hayatları ve eserleriyle ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyat kavramını tanımlayabilme.
2   18. yüzyılı, 18. yüzyıl edebiyatını, 18. yüzyıl yazarlarını ve eserlerini kavrayabilme.
3   19.yüzyılı, 19.yüzyıl edebiyatını, yazarlarını ve eserlerini kavrayabilme.
4   20. yüzyılı, 20. yüzyıl edebiyatını, yazarlarını ve eserlerini kavrayabilme.
5   18. yüzyıl ve 19. yüzyıl yazarları arasındaki benzerlik ve farklılıkları yorumlayabilme.
6   19. yüzyıl ve 20.yüzyıl yazarları arasındaki benzerlik ve farklılıkları yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyatın tanımı, oluşma süreci ve bileşenleri
2 18. yüzyılın öne çıkan bileşenleri
3 Montesquieu
4 Voltaire ve Diderot
5 Jean-Jacques Rousseau
6 19. ve 20. yüzyılın oluşma süreci ve bileşenleri
7 Yeni yönelimler
8 Ara Sınav
9 Chateaubriand
10 Romantizm ve Victor Hugo
11 Romantik şairler: Lamartine, Alfred de Musset, Alfred de Vigny
12 Realizm
13 Realiste şiir, Parnasse
14 Yabancı ülkelerde Fransız edebiyatı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chassang, Seninger, Recueil de textes littéraires français (XVI, XVII, XVIII, XIX, XX siècles),Hachette, 1970.
Adam A., Lerminier G., Morot-Sir E., Littérature française, 2 vol., Larousse, 1967-1968.
Beaumarchais (de) J.-P., Couty D., Rey A., Dictionnaire des littératures de langue française, 4 vol. Bordas, 1994.
Brunel P., Bellenger Y., Couty D., Cellier Ph., Histoire de la littérature française, 2 vol., Bordas, 1972.
Demougin J., Dictionnaire historique, thématique et technique des littératures, Larousse, 1985.
Lagarde A., Michard L., Moyen âge, les grands auteurs français du programme, Bordas, 1963.
Lagarde A., Michard L., XVI siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1970.
Lagarde A., Michard L., XVII siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1963.
Lagarde A., Michard L., XVIII siècle, les grands auteurs français du programme,, Bordas1963

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değişik yüzyıllara ait yazarlardan seçilmiş örnekler üzerinde tartışma, değerlendirme ve yorumlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1543
ÖK.25435
ÖK.35435
ÖK.45435
ÖK.55435
ÖK.65435