DERS ADI

: FRANS. ÖĞRET. YAKLAŞIMLAR II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 2006 FRANS. ÖĞRET. YAKLAŞIMLAR II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYHAN ŞİREN

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Yabancı dil öğretimi yöntemlerinin tarihsel gelişiminin kavranmasından sonra güncel yöntemlerin incelenmesi, günümüzde yabancı dil öğrenme gereksinimi ve gerekliliğinin saptanması, uygulama aşamalarında karşılaşılan sorunların tartışılarak güncel yöntemlerin yetersizlikleri üzerinde durulması, bunlara çözümler üretilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüzde kullanılan yabancı dil öğretimi yöntemlerini karayabilme, yorumlayabilme, değerlendirebilme
2   Öğrendiği yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilme
3   Yabancı dil öğretimi alanındaki gelişmeleri günü gününe izleyebilme
4   Yabancı dil öğretiminde yöntemin önemiyle ilgili bir bakış açısı oluşturabilme
5   Kuramsal bilgilerini uygulama aşamalarında gereken biçimde sentezleyerek uyarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yapısalcı yöntemlerin sonu: gerekçeler-çözümler, tartışma
2 Yeni kuramlar ve yeni yöntemlerin doğuşu
3 Avrupa Birliği dil politikaları: `Un Niveau Seuil
4 1980'den günümüze iletişimsel yaklaşım
5 Hareketlerle öğretim yöntemi
6 Telkinle öğretim yöntemi
7 Doğal yöntem
8 Ara Sınav
9 Daldırma (immersion) yöntemi
10 Karma yöntem
11 Teknikler, seçimler
12 Öğrenme tipleri
13 İyi bir öğrencinin özellikleri
14 Başarılı bir yabancı dil öğretimi sürecindeki etkenler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Besse H., Méthodes et Pratiques des Manuels de Langue, Didier, 1984.
2. Besse H.,Galisson R.,Polémique en didactique. Du renouveau en question, CLE International, 1980.
3. Cyr P., Les stratégies d apprentissage, CLE, 1998.
4. Cuq J-P., Cours de didactique du français langue étrangere et seconde, Presses universitaires de Grenoble, 2005.
5. Galisson R., Coste D., Dictionnaire de didactique des langues, Hacette, 1976.
6. Korkut E., Pour apprendre une langue étrangere, Pegem Yayıncılık, 2004.
7. Puren Ch., Histoire des méthodologies de l enseignement des langues, Nathan-CLE International, 1988.
8. Porcher L., L enseignement des langues étrangères, Hacette, 2004.
9. Thierry A.-M., Analyse de méthode, CİEP, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, soru-yanıt, grup çalışması, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayhan.siren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555555
ÖK.25555
ÖK.355
ÖK.4555545
ÖK.55555555