DERS ADI

: ÖĞRETİM TEKN. VE MATERYAL TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 2014 ÖĞRETİM TEKN. VE MATERYAL TASARIMI ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYHAN ŞİREN

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere derslerini hazırlarken, materyellerini tasarlarken ve bunları uygularken teknolojinin olanaklarından(bilgisayar, projeksiyon, vs.) yararlanabilmeleri için gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenimleri süresince ve mesleklerini yaparken gereksinim duyacakları öğretim teknolojilerinin önemini kavrayabilme
2   Ders içeriklerine uygun teknik ve materyellerin seçiminde öğretim teknolojilerini kullanabilme
3   Hem ders hazırlanması aşamasında hem de sınıfta uygulama aşamasında teknolojinin olanaklarından etkin biçimde yararlanabilme
4   Ders içeriklerine uygun materyelleri seçebilme, düzenleyebilme, uygulayabilme
5   Sınıfta sunum yaparken karşılaştığı sorunları analiz edebilme, çözüm ve sratejiler üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel giriş, tanımlar
2 Yabancı dil öğretiminde teknolojinin yeri:örnekler
3 Teknikler ve uygulama modelleri
4 Ders içeriklerine uygun materyel seçimi
5 Sunumlar:Değerlendirme
6 Sunumlar: Değerlendirme
7 Sunumlar :Değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Sunumlar:Değerlendirme
10 Sunumlar:Değerlendirme
11 Sunumlar:Değerlendirme
12 Sunumlar: Değerlendirme
13 Sunumlar: Değerlendirme
14 Sunumlar: Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Courtillon J., Elaborer un cours de FLE, Hachette, 2003.
2. Gasser Ph., Les laboratoires multimédia, notes, techniques, CNDP, 1995.
3. Lancien Th., De la vidéo à l internet: 80 activités thématiques, Hachette, Pratiques des classes , 2004.
4. Pendax M., Les activités d apprentissage en classe de langue, Hachette, 1998.
5. Tagliante Ch., La classe de langue, CLE İnternational, Techniques de classe , 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatma, tartışma, grup çalışması, sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayhan.siren deu@edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555
ÖK.254545
ÖK.3555
ÖK.455555
ÖK.55355