DERS ADI

: ALAN SEÇ VII ( GÖSTERGE BİLİMİNE GİRİŞ )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4031 ALAN SEÇ VII ( GÖSTERGE BİLİMİNE GİRİŞ ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler, göstergebilim kavramını öğrenir, yabancı dil öğretiminde göstergebilimden nasıl yararlanılacağı hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gösterge kavramını tanımlayabilme.
2   Gösterge çeşitleri hakkında bilgi edinme.
3   Dilsel ve dildışı göstergeler hakkında bilgi edinme.
4   Anlam oluşum süreçlerini kavrayabilme.
5   Göstergebilimsel çözümleme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gösterge nedir
2 Dilsel ve dildışı göstergeler
3 Anlam nedir
4 Anlamlama ve anlamın oluşum süreçleri
5 Düzanlam ve yananlam kavramları
6 Göstergebilimsel çözümlemeye giriş: betimleyici düzey
7 Anlatısal düzey
8 Ara Sınav
9 Anlatısal düzey: eyleyenler (actant)
10 Kiplikler
11 İzleksel (tematik) düzey
12 Bir anlatının çözümlenmesi
13 Öğrenci uygulamaları
14 Bir reklam bildirisinin çözümlenmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BARTHES, Roland (1985) L Aventure Sémiologique. Paris: Editions du Seuil.
BELLENGER, Lionel (1998) La Force de Persuasion, 2. baskı, Paris: ESF édition, Coll. Formation permanente.
BERGALA, Alain (1985) Initiation à la Sémiologie du Récit en images, Paris: Les Cahiers de l'Audio-visuel.
BERTRAND, Denis (1999) Parler pour Convaincre, Paris: Gallimard, coll. Education/forum.
BERTRAND, Denis (2000) Précis de Sémiotique Littéraire, Paris: Nathan Université.
CANU, Alain (1992) Rhétorique et Communication, Orne: Éditions d Organisation.
CHARAUDEAU, Patrick et MAINGUENEAU, Dominique (dir.), (2002) Dictionnaire d'analyse du discours, Paris: Seuil.
CORNU, G. (1990). Sémiologie de l image dans la publicité, Paris, Editions d Organisation.
COURTES, Joseph (1980) Introduction à la Sémiotique Narrative et Discursive. Méthodologie et Application 2. Baskı, Paris: Hachette-Université.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ufuk.soglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 3 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1445
ÖK.2445
ÖK.3445
ÖK.4445
ÖK.5445