DERS ADI

: ALAN SEÇ VI ( ŞİİR İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4019 ALAN SEÇ VI ( ŞİİR İNCELEME VE DİL ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYHAN ŞİREN

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler genel olarak metin tiplerini tanıyarak şiirsel metinlerin özelliklerini öğrenme, şiir incelemesinde sıkça kullanılan terimlerin anlamını bilme, Fransız şiiri hakkında genel bilgilere sahip olma, şiirin hecelenmesi, satır sayısına bağlı tanımlamaları ve incelemeleri bilme konusunda gerekli donanımlara sahip olma, söz sanatları hakkında bilgiler edinip bunları Fransız şiiri üzerinde uygulayabilme, Fransız şiirinde bulabilme özelliklerine sahip olma becerileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metinleri özelliklerine göre ayırt eder. Şiirsel metinlerin özelliğini ortaya koyar.
2   Sözbilimsel (retorik) metin tipinin özelliklerini bilir
3   Fransız şiirinin genel özelliklerini bilir
4   Uyak, cesure gibi özellikleri tanır
5   Farklı mısra türlerini tanır, hece ölçüsünü bilir
6   Düz yazı ile şiirsel anlatım arasındaki benzerlik ve farklılıkları bilir
7   Şiirde en sık kullanılan söz sanatlarını bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Metin Tiplerinin tanıtımı
2 Sözbilimsel (retorik) metin tipinin özellikleri
3 Şiirler ilgili bazı kavramların tanıtılması (Prosodi, hauteur, intensite, duree, rythme,lirik şiir, epik şiir)
4 Fransız şiirine giriş. Heceye dayalı (syllabique) dayalı Fransız şiiri.
5 Césuree ve hémistiche. Hecelerin sayılması. E caduc.
6 Enjembement ve rejet. Uyak ve çeşitleri
7 Uyakların incelenmesi (devam)
8 Ara Sınav
9 Farklı ölçülerdeki mısraların tanınması. Alexandrin
10 Farklı ölçülerdeki mısraların tanınması. Alexandrin
11 Şiirdeki satır sayısı: distique, tercet, quatrin, sizain, dixain vs.
12 Düzyazı ve şiirsel anlatımın genel özellikleri
13 Söz sanatlarının genel tanıtımı. Dört türünün açıklanması
14 Sese dayalı söz sanatlarından örnekler: allitération, assonace vb
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ADAM, Jean-Michel (2000) Linguistique Textuelle. Des Genres de Discours Aux Textes, Paris: Nathan-Université.
BERGEZ, D; P. BARBÉRIS; P.-M. DE BIASI; M. MARINI; G. VALENCY (1990) Introduction aux méthodes Critiques pour l Analyse littéraire, Paris: Dunod.
BERGEZ, Daniel (1989) L Explication de Texte Littéraire, Paris: Dunod.
DOUBROVSKY, T. TODOROV (sous la direction de-) (1981) L Enseignement de la Littérature, Colloque de Cerisy, Paris/Bruxelles: A de Boeck/Duculot
DUMORTIER, J.-L., Fr. PLAZANET (1980) Pour Lire le Récit. Bruxelles, Paris/Gembloux: A. De Boeck/J. Duculot..
MAINGUENEAU, Dominique (1997) Éléments de Linguistique pour le Texte Littéraire, Paris: Dunod
PATILLON, Michèl (1992) Précis d Analyse Littéraire, 1. Structure et Technique de la Fiction, Paris: Nathan.
REUTER, Yves (1996) Introduction à l Analyse du Roman, Paris: Dunod.
REUTER, Yves (1997) L Analyse du Récit, Paris, Dunod.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Televizyon, gazete, dergi internet v.s gibi çeşitlilik gösteren, medya organlarının tarihsel gelişimi ve bunların günümüzde (siyasi,ekonomik, kültürel vb) verdiği mesajların toplum ve birey üzerindeki etkileri ve bu etkilerin alıcılar(toplum ve birey) tarafından eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi ve ayrıca ilköğretim Medya Okuryazarlığı programının incelenmesidogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 0
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144
ÖK.244
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.544
ÖK.644
ÖK.744