DERS ADI

: ALAN SEÇ VIII (İMGE VE DİL ÖĞRETİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YFÖ 4026 ALAN SEÇ VIII (İMGE VE DİL ÖĞRETİMİ) SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransizca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler dildışı göstergeler hakkında gerekli bilgileri kazanırlar ve bu göstergelerin insan yaşamında ve dil öğretimindeki yeri hakkında gerekli donanıma sahip olurlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İmge kavramını tanıyabilme.
2   İmge ve gösterge hakkında bilgi edinebilme.
3   Dilsel ve dildışı göstergeler hakkında bilgi edinme.
4   Günlük iletişimdeki imgelerin yerini kavrayabilme.
5   İmgeleri dil öğretiminde kullanmayı öğrenebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İmge kavramının tanımı
2 Gösterge nedir
3 Gösterge çeşitleri
4 Dilsel ve dildışı göstergeler
5 İmge ve gösterge
6 Görüntüsel gösterge, simge ve belirti arasındaki bezerlik ve farklılıklar
7 İmge ile dilse gösterge arasındaki benzerlikler ve farklılıklar
8 Ara Sınav
9 Fransızca metot kitaplarında imge kullanım oranları
10 Dilsel ve dildışı göstergelerle malzeme hazırlama
11 İmge yoluyla sözcük öğretimi
12 Günlük iletişimde imge kullanımı
13 Yabancı dil sınıflarında imge kullanımı
14 Uygulamalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aumont, J. (2008) L image, Paris: Armand Collin.
Bertrand, D. (2000) Précis de sémiotique littéraire, Paris : Nathan.
Bouillot, R. et Martinez, B. (2009) Le langage de l image, Paris : Editions Eyrolles.
Cornu, G. (1990) Sémiologie de l image dans la publicité, Paris : Éditions d Organisation.
Courtès, J. (1994) Du lisible au visible, initiation à la sémiotique du texte et de l image, Paris : Boeck.
Fresnault-Deruelle, P. (1993) L éloquence des images, images fixes III, Paris : PUF.
Fresnault-Deruelle, P. (1993) L éloquence des images, images fixes III, Paris : PUF.
Gerverau, L. (2007) Voir, comprendre, analyser les images, Paris : La Découverte.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dogan.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555
ÖK.24455444444
ÖK.34455444444
ÖK.44455444444
ÖK.54455444444